Vrei sa te ingrasi? Alege calea corecta!

E mai greu sa te ingrasi decat sa slabesti. Nu e gluma, ci un adevar demonstrabil prin simplul fapt ca e mai dificil sa creezi masa musculara decat sa scazi caloriile din meniuri. In plus, ingrasarea corecta trebuie sa urmeze reguli extrem de stricte.
Vrei sa te ingrasi? Alege calea corecta!
Vrei sa te ingrasi? Alege calea corecta!

E mai greu sa te ingrasi decat sa slabesti. Nu e gluma, ci un adevar demonstrabil prin simplul fapt ca e mai dificil sa creezi masa musculara decat sa scazi caloriile din meniuri. In plus, ingrasarea corecta trebuie sa urmeze reguli extrem de stricte.

Daca sunteti subponderale, nu intrati la un regim de ingrasare facand cea mai mare si mai frecventa greseala: abuzul de prajeli si dulciuri. Acestea nu contin nutrienti vitali de care aveti nevoie daca va doriti sa cresteti masa musculara. Fara vitamine si minerale, organismul nu functioneaza corect, deci nu e capabil sa creasca masa musculara.

Se poate chiar sa slabiti daca va incepeti ziua cu o ciocolata mare si o terminati cu un hot dog si mai mare. Si atunci ce-i de facut? Iata cateva reguli in lipsa carora nu scapati de marimea XS.

-Mancati de 5 ori pe zi, la aceleasi ore. Aveti nevoie in primul rand de proteine de calitate – ele construiesc fibra musculara. Le gasiti in ou, apoi in peste, carne si lactate. Acestea se pot combina cu salate de toate felurile.

-La fiecare masa, e vital sa mancati paine integrala, fulgi de cereale integrale, biscuiti integrali, orez integral, malai, paste, legume dulci. Acestea hranesc corect creierul (singurul organ care functioneaza doar cu zahar) si astfel intreg organismul functioneaza in parametri optimi.

-Puteti sa mancati fructe la liber, de doua ori pe zi, in doua gustari separate. Nu aveti cum sa ajungeti la exces, iar cele care contin amidon, cum e banana, participa la formarea masei musculare.

-Chiar daca vi se pare banal, fara miscare nu cresteti masa musculara. De fapt, fara sa trageti de greutati, nu va ingrasati. Sunt de preferat greutatile cat mai mari (la limita suportabilitatii) si miscarile lente.

Astfel, va fortati organimul sa se adapteze la o solicitare, iar acest fenomen este insotit de dezvoltarea masei musculare. Daca respectati la 4 sedinte de sport pe saptamana, primele rezultate se vad abia dupa 3 luni. Si, de obicei, dupa 6 luni incepeti sa fiti multumite.

 

-Pe langa alimentatia altfel structurata, aveti nevoie de odihna. Nu inseamna ca nu mai mergeti la serviciu, dar nu va luati 
job-uri suplimentare. Iata explicatia. Creierul va folosi toate resursele din hrana pentru activitatea intelectuala.

Asa ca nutrientii pe care ii asimilati din hrana de calitate nu se vor folosi pentru cresterea masei musculare, ci vor fi “arsi” complet de catre neuroni. In plus, fara odihna, corpul isi va folosi resursele pentru a reface structurile degradate din cauza oboselii. In nici un caz nu se va gandi la o performanta de ordin fizic, cum ar fi cresterea masei musculare, pentru ca nu are resurse. 

 

Citeste si: Ar trebui sa ne ingrasam spre batranete?