TOP alimente care te ajută să te concentrezi!

Vara e pe terminate, iar energia ta se duce odată cu ea. Este din ce în ce mai greu să te concentrezi la locul de muncă, fie că abia te-ai întors după un lung concediu, fie că nici nu ai apucat să pleci.
20.08.2014
TOP alimente care te ajută să te concentrezi!

Vara e pe terminate, iar energia ta se duce odată cu ea. Este din ce în ce mai greu să te concentrezi la locul de muncă, fie că abia te-ai întors după un lung concediu, fie că nici nu ai apucat să pleci.

Cafeaua nu te mai ajută, iar dimineţile sunt din ce în ce mai greu de suportat?

Nu intra în panică! Noi am făcut un TOP al alimentelor care îţi vor reda energia şi îţi vor creşte capacitatea de concentrare cât ai clipi!

Fulgi de ovăz – Se spune că micul-dejun e cea mai importantă masă a zilei, şi asta cu un motiv. Nu numai că îţi oferă prima „doză” de energie cu care să îţi începi ziua, dar studiile arată şi că persoanele nu sar peste prima masă a zilei sunt supuse unui risc mult mai scăzut de a suferi de obezitate, hipertensiune sau diabet.

Deşi este mult mai tentant să consumi o gogoaşă sau o porţie de cereale cu ciocolată la micul-dejun, trebuie să ştii că este crucial să îţi începi ziua cu o masă sănătoasă, cum ar fi una formată dintr-o porţie de fulgi de ovăz, care te va ajuta să-ţi menţii energia şi senzaţia de saţietate cel puţin până la ora prânzului.

Ciocolata neagră – Te-ai trezit fără nici un strop de energie? În loc să fugi spre aparatul de cafea, fă o plimbare până la frigider şi bucură-te de puţină ciocolată neagră. „Ciocolata neagră te umple de energie şi creşte nivelul endorfinelor asociate cu creşterea nivelului de concentrare”, spune Natalie Stephens, dietetician la Ohio State University Wexner Medical Center.

“De asemenea, ciocolata neagră este o sursă excelentă de antioxidanţi, vitamine şi minerale precum potasiu, magneziu sau cupru, care ajută la menţinerea sub control a presiunii sângelui. Este mai scăzută în grăsimi şi zahăr decât ciocolata obişnuită, astfel că este recomantată şi persoanelor care suferă de diabet.”

Apa – Câteodată, tot ce trebuie să faci pentru a te revigora este să bei un pahar mare de apă, mai ales după o ce ai avut o noapte lungă. “Setea şi deshidratarea cauzează oboseală”, afirmă Cindy Moustafa, medic nutriţionist.

Cafeaua sau băuturile energizante consumate după o noapte obositoare, nu vor face altceva decât să te deshidrateze mai tare, făcându-te să te simţi şi mai lipsită de energie. Aşadar, înainte de a îţi începe rutina de dimineaţă, bea un pahar mare de apă. Iar pentru un plus de energie, poţi „strecura” în ea şi puţină zeamă de lămâie.

Afinele – Nu numai că sunt delicioase şi extrem de bogate în antioxidanţi, dar sunt şi un incredibil aliat al memoriei. Un studiu publicat în Journal of Agricultural and Food Chemistry arată că persoanele care au consumat suc de afine în fiecare zi timp de două luni şi-au îmbunătăţit considerabil capacitatea de învăţare şi concentrare.

Aşadar, de fiecare dată când “ţi-e poftă de ceva bun” încearcă să consume un pahar de suc de afine sau o porţie de afine proaspete. Te vei simţi mai energică şi mai fresh imediat!

Somonul – “Este o excelentă sursă de acizi graşi esenţiali Omega-3, care ajută la regenerarea celulelor creierului, la întărirea sinapselor din creier legate de memorie şi la îmbunătăţirea capacităţii de concentrare”, spune Lori Shemek, specialist în sănătate şi nutriţie. “Proteinele din somon conţin amino-acizi esenţiali pentru menţinerea nivelului de concentrare şi energie”. Aşadar, încearcă să adaugi somonul cât mai des în dieta ta zilnică.

Ceaiul verde – Dacă te simţi epuizată, deşi e abia miezul zilei, gândeşte-te de două ori înainte să mai bei o ceaşcă de cafea. Consumul de cofeină în exces poate cauza migrene, iar asta nu va face nici un bine nivelului tău de concentrare. Aşadar, în loc să alegi să mai bei o cafea, încearcă să consumi o cană de ceai verde, o excelentă alternativă pentru cofeină.

“Ceaiul verde conţine o cantitate mult mai mică de cofeină decât conţine o cafea, ceea ce ajută organismul să se ferească de excese, oferindu-i în acelaşi timp doza necesară de energie şi concentrare pe parcursul unei zile”, spune nutriţionistul vedetelor, JJ Virgin.

Bananele – Dacă te grăbeşti să ajungi la muncă şi nu ai apucat să-ţi bei cafeaua sau să iei micul-dejun, consumă o banană pe drum. Nu numai că e dulce şi delicioasă, dar te ajută să te concentrezi şi să te „trezeşti” mai repede.

Un studiu realizat în 2008 a arătat că studenţii care au consumat „fructul de aur” înainte de un examen, s-au descurcat mult mai bine decât cei care au sărit peste această gustare. Bananele au un conţinul bogat de potasiu, un mineral esenţial pentru menţinerea creierului, a nervilor şi a inimii în formă maximă!

Spanacul – Dacă de obicei alegi un prânz format dintr-o salată verde încearcă, măcar o zi, să o înlocuieşti sau să o completezi cu nişte frunze de spanac. „Este bogat în acid folic, beta-caroten şi alţi nutrienţi benefici organismului, fiind cunoscut pentru abilitatea de a preveni demenţa. Conform specialiştilor neurologi, spanacul ar trebui să fie consumat de cel puţin trei ori pe săptămână”, spune dieteticianul Tara Gidus.

De asemenea, este o excelentă sursă de energie şi vitalitate, ajutând la îmbunătăţirea memoriei şi a nivelului de concentrare în activităţile zilnice.

Iulia Pocol
Iulia Pocol

De mai bine de o săptămână, scriu şi rescriu acest text. Am înţeles că trebuie să pară profesionist, dar să nu vă sperie.

Sincer, la 20 de ani, nu aş putea spune că experienţa mă recomandă şi nici că sănătatea era interesul meu principal.

Totuşi, nu pot să nu ... citește mai mult

Sfaturi pentru slăbire după vacanţă
Sfaturi pentru slăbire după vacanţă
Recomandare video
Dr. Ingrid Gheorghe: soluții pentru bolile care afectează endometrul