Mestecatul corect al mâncării: de ce este bine să mesteci bine alimentele

Mestecatul corect al mâncării este esențial pentru absorbția nutrienților necesari. Iată de ce este bine să ai acest obicei.
07.09.2022
Mestecatul corect al mâncării: de ce este bine să mesteci bine alimentele
Foto: shutterstock / Mestecatul corect al mâncării: de ce este bine să mesteci bine alimentele

Digestia începe în cavitatea bucală în momentul în care luăm prima mușcătura. Drept urmare, este imperios necesar să ajutăm și restul corpului mestecând alimentele în mod corespuzantor. Iată și motivele pentru care trebuie să mestecam pe îndelete!

Mestecatul corect al mâncării: avantaje

Absorbția mai bună a nutrienților necesari organismului

Atunci când consumăm proteine, acestea se descompun în așa-numiții aminoacizi, nutrienți esențiali pentru mușchi. Asfel, mestecatul controlat și cu atenție al proteinelor duce la o digestie mai optimă și la o absorție mai mare a aminoacizilor.

Contribuie activ la sănătatea orală

Atunci când mestecam haotic și agresiv, resturile de alimente riscă să rămână între dinti, favorizând astfel formarea plăcii bacteriene care poate duce la apariția cariilor atât de nedorite. Mestecatul temeinic produce mai multă salivă și reminalizeaza dantura, restabilind nivelul de PH optim din gură.

Ajută la menținerea greutății corporale

Mestecatul prelungit nu numai că micșorează cantitatea consumată la o singură masă, dar reduce simțitor și poftă de mâncare care apare de obicei la 2 ore după ce mâncăm. Astfel, mestecatul atent poate reprezenta o strategie bună pentru menținerea siluetei, oferind stomacului timp pentru a transmite creierului senzația de sațietate.

Modalități prin care ne putem obișnui cu mestecatul corect al mâncării

Deși nu există o regulă scrisă pentru asta sau una general valabilă, iată câteva sfaturi utile prin care putem controla mestecatul alimentelor:

  • Nu încărca prea mult lingura/furculița, ia îmbucături mai mici.
  • Mestecă întotdeauna cu gură închisă, mișcând alimentele dintr-o parte în altă.
  • Dacă ai făcut un obicei din a mânca pe fugă, evită distragerea atenției din timpul mesei (privitul la televizor, statul pe telefon, etc) pentru a putea încetini procesul de mestecare.
  • De asemenea, fii atentă la ce ai în farfurie: proteinele trebuie mestecate mai intens, timp în care alimentele moi necesită mai puțin efort pentru a fi mărunțite.

Și nu uita! Deși mestecatul poate părea ceva atât de banal, acesta contribuie în mod direct la sănătatea ta generală. Fă-ți timp, așadar, pentru mestecatul corect și te vei bucura și de rezultatele eforturilor tale!

Urmărește CSID.ro pe Google News
Alice Moisescu
Alice Moisescu
Ambițioasă, consecventă și iubitoare de frumos, așa cum se descrie chiar ea, Alice este consultant de imagine. Și dacă în adolescență era fascinată de mănușile sau pălăriile bunicii și se inconjura de reviste precum Vogue, Marie Claire sau Harper’s Bazaar, ... citește mai mult
Recomandare video
Anevrismul de aortă ascendentă: simptome și tratament