Dieta cu ouă fierte: ce este permis, ce este interzis

Dacă îți place sî consumi ouă cu regularitate, lasă-mă să-ți fac cunoștință cu dieta cu ouă fierte pe care am descoperit-o recent.
08.10.2021
Dieta cu ouă fierte: ce este permis, ce este interzis
Foto: pexels

Mânuța sus cine iubește să consume la micul dejun ouă fierte! Pe bună dreptate acum, acestea sunt alimente bogate în nutrienți și foarte ușor de preparat. Așadar, dacă ești fan, lasă-mă să-ți fac cunoștință cu dieta cu ouă fierte pe care am descoperit-o recent.

Ce este dieta cu ouă fierte?

Această dietă a fost lansată de Arielle Chandler, autoare cărții „The Boiled Egg Diet: The Easy, Fast Way to Weight Loss” (n.r.- Dieta cu ouă fierte, cel ma ușor și rapid mod de a scăpa de kilogramele în plus) și are la bază, ei bine, consumul de ouă fierte. În ciuda numelui, această dietă nu presupune doar consumul de ouă, ci și de proteine slabe și limitarea carbohidraților. Autoarea susține că această dietă ajută la slăbit, iar asta pentru că ouăle reduc apetitul și ard caloriile.

Alimente pe care să le consumi și alimente pe care să le eviți

La fiecare masă trebuie să consumi cel puțin două ouă fierte alături de o sursă de proteină slabă (pui sau pește), legume care nu sunt rădăcinoase (ex. funze verzi, roșii), fructe (în special scăzute în carbohidrați precum grapefruit sau portocale) și băuturi cu zero calorii (apă sau ceai neîndulcit). Principalele alimente pe care trebuie să le eviți sunt carbohidrații precum pâinea, pastele și orezul, dar și rădăcinoasele și leguminoasele. Fructele bogate în carbohidrați precum merele și bananele sunt și ele de evitat, la fel și băuturile care conțin îndulcitori, precum ceaiurile sau sucurile. Iar lista nu se oprește aici. Gustările procesate sunt și ele bogate în carbohidrați, motiv pentru care nu se pliază deloc dietei. La fel și mezelurile, deși ele sunt permise, dar cu moderație.

În privința produselor lactate sunt permise doar cele grase precum untul, brânza, laptele sau iaurtul gras, pentru că acestea sunt bogate în grăsimi și nu în carbohidrați.

Pro și contra

În primul rând să ne aducem aminte de cât de sănătoase sunt ouăle. Pe lângă faptul că ele conțin proteină, acestea vin la pachet și cu vitaminele A, D, E și K alături de zinc, seleniu și vitamine B. Ouăle sunt bogate în luteină și zeaxantină, antioxidanți care au beneficii majore pentru sănătatea ochilor. Conținutul de fier ajută la creșterea celulelor, cel de zinc întărește sistemul imunitar, iar calciul asigură sănătatea oaselor.

Din păcate, această dietă promite o scădere în greutate pe termen scurt și nu scade aportul de grăsime, iar asta din cauza modului în care carbohidrații sunt depozitați în organism. Carbohidrații sunt depozitați sub formă de glicogen care se regăsește în ficat și mușchi și, potrivit unui articol publicat în Journal of Applied Physiology se leagă de apă. O cantitate scăzută de carbohidrați reduce depozitul de glicogen, iar astfel crește cantitatea de apă pierdută prin urină, arată articolul publicat în 2020. Așadar, efectele nu sunt sustenabile.

Alexandra Necsoiu
Alexandra Necsoiu

ALEXANDRA NECŞOIU, Web-Editor, alexandra.necsoiu@m.ro

Este absolventă a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării şi deţine o diplomă de master în Producţie Multimedia şi Audio-Video. Iubeşte să ... citește mai mult

Cel mai nou articol Video:
Asist. Univ. Drd. Daniel Referendaru: tehnica „dinți într-o zi”