Deficiența de Omega-3, una dintre cauzele depresiei

Nutriționistul Gianluca Mech explică cum deficiența de Omega-3 poate favoriza apariția mai multor afecțiuni, printre care și depresia.
07.02.2021 | Necsoiu Alexandra
Deficiența de Omega-3, una dintre cauzele depresiei
Deficiența de Omega-3, una dintre cauzele depresiei

Alimentele ce conțin acizi grași Omega-3 sunt esențiale pentru sănătate. Nutriționistul Gianluca Mech explică cum deficiența de Omega-3 poate favoriza apariția mai multor afecțiuni, printre care și depresia, și recomandă o serie de alimente bogate în acești acizi grași.

„Acizii grași omega-3 sunt o componentă importantă a membranelor celulare. În plus, organismul are nevoie de ei pentru o bună funcționare a sistemului imunitar, pulmonar, cardiovascular și endocrin. Astfel că deficitul de Omega-3 poate avea efecte negative asupra sănătății”, explică nutriționistul Gianluca Mech.

Specialistul detaliază în continuare câteva probleme cu care ne-am putea confrunta în contextul deficitului de Omega-3.

Deficiența de Omega-3: pericole la care te expui

Iritarea și uscăciunea pielii

„Dacă organismului îi lipsesc acizii grași omega-3, unele dintre primele semne ar putea apărea la nivelul pielii. De exemplu, pielea sensibilă, uscată sau chiar acneea pot fi semne ale deficitului de omega-3 la unele persoane. Grăsimile omega-3 îmbunătățesc acțiunea barierelor cutanate, prevenind deshidratarea și protejând pielea de iritații. În plus, apariția acneei poate fi o indicație indirectă a deficitului de omega-3 la unii oameni. Studiile au demonstrat faptul că Omega-3 reduce inflamația, despre care se știe că declanșează acneea. Una peste alta, consumul de alimente bogate în Omega-3 este important pentru menținerea sănătății optime a pielii”, este de părere nutriționistul Gianluca Mech.

Deficiența de Omega-3: Depresia

„Grăsimile Omega-3 sunt o componentă esențială a creierului și se știe că au efecte neuroprotectoare și antiinflamatoare. Ele pot chiar ajuta la tratarea bolilor neurodegenerative și a tulburărilor cerebrale, cum ar fi boala Alzheimer, demența și tulburarea bipolară. Multe studii arată o legătură între deficitul de Omega-3 și o incidență mai mare a depresiei. Deși sunt mulți factori care contribuie la dezvoltarea tulburărilor de sănătate mintală, o dietă bogată în Omega-3 poate ajuta la reducerea riscului apariției acestor probleme”, recomandă nutriționistul Gianluca Mech.

Ochi uscați

„Grăsimile Omega-3 joacă un rol în sănătatea ochilor, inclusiv în menținerea umidității acestora și producerea de lacrimi. Din acest motiv, medicii prescriu adesea suplimente Omega-3 pentru a ajuta la ameliorarea sindromului ochilor uscați. Simptomele acestei afecțiuni includ disconfort ocular și chiar tulburări de vedere”, dezvăluie nutriționistul Gianluca Mech.

Durere și rigiditate articulară

„Este cumva normal să experimentați dureri și rigidități articulare odată cu trecerea anilor. Există studii care au dovedit că administrarea de suplimente Omega-3 ajută la reducerea durerilor articulare și la creșterea rezistenței articulațiilor”, spune specialistul.

Deficiența de Omega-3: Schimbări la nivelul părului

„La fel cum grăsimile Omega-3 ajută la hidratarea pielii, ele pot ajuta și la menținerea sănătății părului. Modificările texturii și densității părului pot indica un deficit de Omega-3. Dacă vă confruntați cu porbleme precum căderea părului, ați observat că firul de păr se subțiază, e din ce în ce mai uscat și fragil, Omega-3 ar putea ajuta”, adaugă nutriționistul Gianluca Mech.

Alimente bogate în acizi grași Omega-3

  • Macrou
  • Somon
  • Ulei de ficat de cod
  • Hering
  • Stridii
  • Sardine
  • Caviar
  • Semințe de in
  • Semințe de chia
  • Nuci
  • Boabe de soia
Metode de slăbire rapide și eficiente
Metode de slăbire rapide și eficiente