Beneficiile pentru sănătate oferite de cele mai proaspete fructe de mare

29.09.2021
Beneficiile pentru sănătate oferite de cele mai proaspete fructe de mare

Cu toate că românii nu s-au arătat mari consumatori de fructe de mare, preferând în schimb carnea de porc și micii la grătar, în ultima vreme lucrurile au început să se schimbe. Dornici de un stil de viață sănătos, sau poate pur și simplu din curiozitate, sunt tot mai mulți cei care au introdus aceste delicatese în regimul lor alimentar.

Specialiștii susțin că acest lucru nu poate să fie decât unul pozitiv, deoarece fructele de mare sunt foarte benefice pentru sănătatea noastră, cu condiția să nu fie consumate în exces.

Ce fructe de mare cunoști?

Există numeroase fructe de mare, iar cele mai cunoscute și consumate sunt creveții, calamarii, caracatița sau scoicile. Pe listă se mai află însă și stridiile, homarii, crabii, langustinele sau sepia, dar sunt ceva mai scumpe. Multe dintre ele pot fi consumate chiar și crude, deoarece au un gust ușor dulceag, care seamănă oarecum cu cel de pește, dar nu atât de pregnant ca acesta.

Caută cele mai proaspete fructe de mare pentru a le consuma crude sau preparate termic și vei simți imediat diferența față de cele congelate sau semi-preparate.

Sursă naturală de vitamine și nutrienți

Fructele de mare sunt și o excelentă sursă naturală de vitamine și nutrienți de care organismul nostru are nevoie pentru a funcționa așa cum trebuie. Astfel, avem de a face cu complexul de vitamine B, vitamina A, acizi grași Omega 3 și nu numai. Dar, pentru a descoperi care sunt principalele beneficii ale fructelor de mare, te invităm să citești cu atenție rândurile următoare.

Stimulează funcția cognitivă

Consumul de fructe de mare este, se pare, foarte benefic pentru femei deoarece în cazul lor ajută la stimularea funcției congnitive, contribuind din plin și la scăderea semnificativă a riscului de a suferi de Alzheimer.

Indicate în afecțiunile cardiovasculare

Pentru că sunt una dintre cele mai bune surse natural de acizi grași Omega 3, fructele de mare sunt bune și pentru o inimă sănătoasă, dar și pentru a preveni anumite afecțiuni cardiovasculare.

Te scapă de durerile articulare

Dacă din varii motive ai început să te confrunți cu dureri articulare, este semnul că ar trebui ca în regimul tău alimentar să fie introduse și fructele de mare. Mai multe studii în acest sens au demonstrat că acestea au capacitatea de a reduce rigiditatea articulațiilor, iar neplăcutele simptome ale artritei sunt mult ameliorate tot cu ajutorul lor.

O vedere mai bună

Există, se pare, o legătură între consumul de fructe de mare și o mai bună acuitate vizuală, cauzată se pare atât de conținutul de acizi grași Omega 3 conținuți, dar și de vitamina A.

O piele frumoasă și sănătoasă

Toate femeile își doresc ca tenul lor să arate perfect, fără imperfecțiuni sau riduri, și de aceea nu ezită să cheltuiască bani frumoși pe produsele de îngrijire care le promit îndeplinirea acestei dorințe. Se pare că totul ar fi mult mai simplu dacă ar consuma fructe de mare, deoarece acestea te ajută să ai o piele frumoasă și sănătoasă, perfect hidratată, protejată în fața radiațiilor UV, și chiar și reduc acneea. Sună perfect, nu-i așa?

O siluetă suplă

Fructele de mare nu conțin multe calorii, așa că le poți consuma cu încredere atunci când ești la dietă, deoarece sunt delicioase și sățioase, și nu este nevoie să mănânci o cantitate mare.

Previn depresia

După cum aminteam ceva mai sus, fructele de mare conțin acizi grași Omega 3, despre care oamenii de știință susțin că ar putea preveni, dar chiar și trata depresia. Altfel spus: consumați fructe de mare și veți fi mult mai fericiți!

Atenționări și precauții

Delicioase, cu puține calorii… Ce am putea spune rău despre fructele de mare? Nimic, doar că trebuie să fim ceva mai atenți atunci când le consumăm în mod regulat. Unele dintre ele pot conține anumite toxine și metale grele, și de aceea este bine să nu exagerăm și să le consumăm de maxim două ori pe săptămână. Se recomandă prudență mare în cazul femeilor însărcinate sau celor care alăptează. De asemenea, persoanele care suferă de alergie la pește ar fi bine să le evite.

Cum se consumă fructele de mare

Deși unele dintre ele se pot consuma și crude, medicii sunt de părere să le preparăm totuși termic, deoarece sunt mai sigure. Le poți pregăti la aburi, la cuptor sau chiar prăjite.

Fructe de mare delicioase, la tigaie

Nu puteam încheia altfel decât cu o delicioasă rețetă de fructe de mare, care te va cuceri de la prima înghițitură.

Ingrediente:

  • Un cățel de usturoi mare sau doi mai mici
  • Două – trei linguri de ulei de măsline
  • O lămâie
  • Sare și piper
  • O ceșcuță de vin alb
  • Jumătate de kilogram de fructe de mare, după preferințe

Mod de preparare:

Într-o tigaie destul de mare se adaugă uleiul de măsline se adaugă usturoiul, tăiat felii subțiri, și înainte de a se prăji, se pun și fructele de mare. Urmează zeama de lămâie și vinul alb, după care se asezonează după gust. Se lasă la foc mic, până se evaporă alcoolul, după care totul este gata.

Eventual, dacă preferi mâncarea mai picantă, un ardei iute roșu, pus de la început în tigaie va face ca papilele gustative să dea un adevărat party. Este o rețetă simplă, dar de mare efect, pe care o vor adora chiar și cei mai mari mofturoși! Simplu, delicios și foarte sănătos!

Tot ce trebuie să știi despre avocado
Tot ce trebuie să știi despre avocado
Recomandare video
Dr. Simona Fătulescu: ce probleme pot ascunde durerile de genunchi