5 alimente ieftine, de slăbit, din dieta ketogenică. Se găsesc pe toate drumurile

Află din articol care sunt alimentele din dieta ketogenică pe care te poți baza, fără să-ți pui în pericol sănătatea!
10.03.2022

Dieta ketogenică funcționează în cazul multor persoane. În principiu, aceasta se bazează pe consumul preponderent de grăsimi sănătoase, alături de proteine și surse de carbohidrați. Principiul dietei ketogenice este acela că, în lipsa glucidelor din abundență, organismul uman va folosi pe post de combustibil grăsimea în exces.

În dieta ketogenică, 70 la sută sunt grăsimi, 20 la sută proteine și 10 la sută carbohidrați. Această proporție de nutrienți funcționează și în cazul femeilor, susține dr. Sara Gottfried în cartea sa “Women, food and hormones”, pentru că este și o soluție pentru reechilibrare hormonală.

Înainte de a ține orice dietă, orice persoană ar trebui să-și facă un set de teste și analize pentru a vedea în ce măsură va avea voie să adopte un regim alimentar bazat pe grăsimi.

Însă atenție: grăsimile sunt cele din alimente sănătoase, în dieta ketogenică fiind de evitat fast-foodul, mezelurile și prăjelile.

De asemenea, sursele de proteine și carbohidrați sunt cele sănătoase, fiind excluse zahărul, alcoolul, dulciurile.

Alimente bune în dieta ketogenică

Și în România, există o mulțime de alimente sănătoase, la care orice persoană poate apela dacă vrea să slăbească prin dieta ketogenică. Iată 5 dintre acestea:

1.Oul. Oul este printre cele mai sănătoase alimente, fiind bogat în proteine și grăsimi de calitate, alături de fier, vitamine, minerale și caroteinoizi. Oul poate fi consumat fiert, copt sau prăjit cu foarte puțin ulei înt-o tigaie non aderentă și poate constitui, alături de o salată, o masă foarte sățioasă, ieftină și sănătoasă.

2. Sardinele. Acești pești mici sunt sursă de hrană pentru cei mari, fiind printre cei mai curați pești din mări și oceane. Conțin proteine, grăsimi sănătoase, seleniu, vitamina D și alți nutrienți. E de preferat să fie consumate sardinele proaspete, dar dacă nu se găsesc, o bună alternativă o reprezintă conservele ieftine și accesibile.

3.Nucile. Nucile românești sunt printre cele mai sănătoase alimente care se găsesc la ora actuală în piețe. Conțin grăsimi bune de tip omega-3, fibre și antioxidanți, elemente valoroase în prevenirea bolilor cardiace și a cancerului. Nucile sunt foarte sățioase și pot fi consumate ca gustare sau pot fi adăugate în salate.

4.Salata verde. Salata verde este unul dintre cele mai valoroase alimente care se poate consuma în orice dietă, pentru că are foarte puține calorii. Conține vitaminele A, C, calciu, folat, fibre și mulți fitonutrienți. Salata poate fi folosită la orice masă, alături de surse de grăsime și proteine.

5.Untul. Mult timp, specialiștii au pus doar pe seama grăsimilor obezitatea și bolile cardiovasculare. De fapt, acestea sunt produse de mai mulți factori, excesul de glucide și sedentarismul fiind doar doi dintre aceștia. Astăzi, grăsimile bune au fost absolvite de vina exclusivă pentru îmbolnăviri, astfel încât diete precum cea ketogenică includ untul în lista alimentelor bune. Untul conține grăsimi, dar și vitaminele A și E. Unul dintre nutrienții din unt, acidul butiric, este încă cercetat pentru potențiale beneficii în reducerea riscului de cancer de colon și în combaterea obezității. Untul poate fi consumat inclusiv în cafea.

Beatrice Osanu
Beatrice Osanu
Beatrice Osanu este unul dintre oamenii “Ce se întâmplă, doctore?” care a asistat la naşterea emisiunii în 2002 şi a revistei în 2005. În anii care au trecut de atunci, a cunoscut sute de medici, nutriţionişti, antrenori de fitness şi psihologi, dar şi celebrităţi care au inspirat-o, ... citește mai mult
Recomandare video
Dr. Tudor Ciprut, SANADOR: cum se diagnostichează cancerul de colon
Recomandări: