4 elemente de care ai nevoie să-ți iasă orice preparat

Toate acestea sunt necesare pentru prepararea unei porții dinamice care să lase o impresie de neuitat celor care o degustă.
02.12.2020 | Alexandra Necsoiu
4 elemente de care ai nevoie să-ți iasă orice preparat
4 elemente de care ai nevoie să-ți iasă orice preparat

Atunci când te pui pe gătit trebuie să ții cont de faptul că prepararea mâncării necesită câteva elemente pe care să le iei în calcul astfel încât rezultatul să fie unul absolut delicios. Aromele sunt date și de emoția și dragul cu care preparăm mâncarea și, totodată importante sunt și texturile, culorile, formele pe care le adoptăm. Când spunem despre un preparat că este delicos, de fapt acesta este o combinație de elemente care împreună oferă o experiență extraodinară.

Aceste elemente de care am aflat în carea The Flavor Equation (n.r.- Ecuația aromei) sunt umami, textura, aciditatea și grăsimile sănătoase. Toate acestea sunt necesare pentru prepararea unei porții dinamice care să lase o impresie de neuitat celor care o degustă.

Umami

Umami este al cincilea gust, pe lângă sărat, dulce, amar și acrișor. Acest cuvânt japonez descrie o aromă savuroasă. Mai exact, este o sinergie care apare atunci când două sau mai multe ingrediente amestecate produc un efect spectaculos care nu ar fi putut fi obținut dacă s-ar fi folosit un singur ingredient. De exemplu, poți amesteca ceapa și usturoiul alături de ghimbir, pastă de tomate sau sos de soia.

Textura

Papilele gustative se plictisesc să experiemtneze aceeași textură în continuu, motiv pentru care farfuria ta trebuie să conțină diferite texturi: cremos, crocant sau moale. Alege ingrediente proaspete, dar adaugă și un amestec de ingrediente peste preparatul tău. De exemplu, ideale sunt fisticul sau fulgii de migdale. Sau, de ce nu, poți face un smoothie ca garnitură.

Aciditatea

Aciditatea schimbă complet percepția aromei pe care o are preparatul tău. Calitatea produselor face ca acestea să aibă un gust mai interesant, mai nuanțat, mai viu. Pentru mai multă aciditate poți adăuga o molasă de rodie în sosul de roșii sau să combini sucul de lime cu mierea. În loc să adaugi peste salată sare și piper, poți stoarce un fruct citric. Aciditatea reduce gustul sărat.

Grăsimile sănătoase

Grăsimile sănătoase precum uleiul de măsline, schimbă complet preparatul tău. Oamenii de știință au demonstrat că datele indică faptul că grăsimea poate fi al șaselea gust primar, deoare oferă și o textură apetisantă alimentelor. Pe lângă asta, grăsimile ajută organismul să absoarbă vitaminele grase-solubile precum vitamina A din morcovi.