Mirela Stelea face sport în loc să facă cina!

Nu renunţă la sport nici măcar în vacanţe. Care este secretul ei? “Eu am orele de sport în program ca orice altă întâlnire de afaceri sau micul-dejun şi nu concep să sar peste ele”.
Mirela Stelea face sport în loc să facă cina!

Mereu ne întrebăm ce îi diferenţiază pe cei care fac sport constant, de cei care abandonează la primul impediment bunul obicei. Ce se întâmplă? Am stat de vorbă cu designerul Mirela Stelea, o pasionată înfocată a mişcării, care nu a fost nevoită până acum să ţină cure de slăbire. Ea practică constant: spinning, vals, tango.

Nu renunţă la sport nici măcar în vacanţe. Care este secretul ei? “Eu am orele de sport în program ca orice altă întâlnire de afaceri sau micul-dejun şi nu concep să sar peste ele”.
 
CSÎD: Cum descrii relaţia ta cu sportul?

Mirela Stelea: Sportul face parte din viaţa mea. Fac mişcare de 5 ori pe săptămână, de 3 ori la sala de sport, unde merg la spinning sau funcţional training, şi de 2 ori fac dansuri de societate (vals, tango, tango argentinian). Toate înseamnă efort cardio.

CSÎD: Ai ţinut cure de slăbire?

M.S.: Nu am ţinut cure de slăbire propriu-zise niciodată în viaţa mea. Singurul lucru pe care l-am făcut a fost să fiu mult mai atentă la ce mănânc după ce m-am întors din vacanţele unde am acumulat 2-3 kilograme. De obicei în astfel de ocazii încerc bucătăria tradiţională, iar acest lucru se observă imediat la siluetă. Însă, odată revenită în România, şi la ritmul alert de aici, scap de ele rapid!

CSÎD: Faci sport alături de soţul tău, Bogdan Stelea?

M.S.: Ne sincronizăm foarte rar la sala de sport din cauza faptului că programele noastre nu prea coincid! El merge mai mult dimineaţa, pe când eu prefer seara, după ce îmi termin programul de lucru la atelier. Ne mai nimerim în vacanţă să facem mişcare împreună, dar şi atunci Bogdan preferă alergatul în aer liber, iar eu mersul la sală.

CSÎD: Găteşti?

M.S.: Nu! Pregătesc doar micul-dejun şi atât. Din păcate, timpul nu îmi permite! Ziua sunt la atelier sau la întâlniri cu partenerii de business, iar seara, când am de ales între pregătirea cinei şi mersul la sală, aleg cea de-a doua variantă. Am un alt ritm, un alt stil de viaţă decât majoritatea şi din acest motiv nu mi-am dezvoltat abilitatea de a găti. Însă noi avem pe cineva care se ocupă de această problemă! Aşa că nu stăm flămânzi!

 

CSÎD: Faci sport alături de un antrenor?

M.S.: Da, de aproape un an de zile mă antrenez cu un antrenor personal şi cred că este cea mai bună alegere pe care am făcut-o! De multe ori ai senzaţia că ştii multe despre sport şi lucrezi corect, dar se pare că nu este suficient niciodată! Descoperi tot felul de antrenamente noi, cum este de exemplu cel cu TIREX-UL.

Este extraordinar pentru că lucrezi numai cu greutatea corpului iar rezultatele sunt de nota 10! Însă, dacă nu le faci corect, le faci degeaba şi rişti să te şi accidentezi. De când lucrez cu Cristof Ladislau, binecunoscutul antrenor de spinning, care este şi antrenorul meu personal, orele la sală sunt mai dinamice, mă simt mai motivată.

Chiar şi atunci când sunt foarte obosită sau poate am o zi mai proastă, el ştie exact cum să mă motiveze să fac mişcare pentru a mă readuce în formă. În plus, cel mai mare avantaj este timpul. De când lucrăm împreună, antrenamentele durează între o oră şi un sfert şi o oră şi 45 de minute, mult mai eficient decât cele două ore sau chiar şi mai mult pe care le petreceam eu antrenându-mă singură.

CSÎD: În vacanţe, renunţi la sport?

M.S.: Nu, niciodată! Fac mai puţin decât de obicei, dar adaug şi ore de relaxare la spa şi masaj. Oricum este bine din când în când să faci câte o pauză scurtă pentru a-i da organismului timpul să se refacă.

CSÎD: Descrie-ne programul de antrenament pe grupe de muşchi!

M.S.: De exemplu, într-o zi fac exerciţii de picioare, fesieri, bicepşi şi spate, iar, în altă zi, lucrez muşchii de la picioare, piept, tricepşi şi umeri. Fiecare antrenament începe cu încălzire de 10 minute şi exerciţii de mobilitate, iar la final închei cu abdomene şi stretching. Tot timpul trebuie să alternezi progamul de antrenament pentru a da timp muşchilor să se refacă.

CSÎD: Cum combaţi febra musculară?

M.S.: O baie fierbinte şi un somn bun, iar a doua zi un antrenament uşor!

CSÎD: Cafea sau ceai?

M.S.: Ambele, însă în mod special îmi place cafeaua.

CSÎD: Zahăr sau miere?

M.S.: Cafeaua fără zahăr, iar ceaiul cu puţină miere! În rest, nu consum dulciuri decât foarte rar. Îmi place doar ciocolata neagră.

CSÎD: Majoritatea oamenilor renunţă la sala de sport după o perioadă. Tu cum rezişti tentaţiei? Ce îi sfătuieşti?

M.S.: O dată ce începi să faci sport în mod constant, acest lucru devine un mod de viaţă, iar toţi oamenii care fac sport ştiu acest lucru! Poate toţi avem momente când nu avem chef să ne deplasăm până la sală sau ne simţim prea obosiţi, dar aici este vorba şi de disciplină şi de cât de motivat eşti tu în general.

Eu am orele de sport în program ca orice altă întâlnire de afaceri sau masa de prânz şi nu concep să sar peste ele. Iar atunci când pur şi simplu nu am chef, nici nu mă mai gândesc de două ori, ci pur şi simplu mă îmbrac şi plec, iar odată ajunsă acolo îmi revin.

Ştiţi cum e, pofta vine mâncând! Iar la final mă simt extraordinar că am făcut acest lucru şi sunt foarte mândră de mine!