Dimineața sau seara: când ne antrenăm?

Care sunt beneficiile fiecărei perioade și să aflăm împreună când este mai bine să mergem la sală sau să ne antrenăm: dimineața sau seara?
01.02.2021 | Necsoiu Alexandra
Dimineața sau seara: când ne antrenăm?
Dimineața sau seara: când ne antrenăm?

Există persoane care preferă să-și facă antrenamentul la prima oră a dimineții, în timp ce altele aleg ca după ce-și termină toate task-urile să meargă la sală, cel mai probabil seara. În lumea sportului există chiar și un război între cei care aleg să se antreneze dimineața și cei care aleg să facă acest lucru seara, motiv pentru care am decis să descoperim care sunt beneficiile fiecărei perioade și să aflăm împreună când este mai bine să mergem la sală sau să ne antrenăm: dimineața sau seara?

Antrenamentul făcut dimineața: beneficii

Ești mai consistent. Gândește-te că în mod normal, pe parcursul zilei intervin tot felul de situații neprevăzute, fie în familie, cu prietenii sau chiar la locul de muncă, motiv pentru care programul tău poate avea de suferit, iar la finalul zilei poate că nu vei mai avea timp să ajungi la sală sau să-ți faci antrenamentul acasă. Atât timpul, cât și oboseala pot fi factori care să te împiedice în acest sens. Antrenamentele făcute dimineața te ajută să fii consistent și să nu te mai îngrijorezi că iar nu ajungi la sală.

Sunt șanse mai mici să consumi alcool. Știai că obiectivele tale pot fi întrerupte de prezența alcoolului? Mai exact, consumat după antrenament, alcoolul poate face dificilă recuperarea organismului.

Se îmbunătățește nivelul de concentrare pe timpul zilei. Cercetările sugerează că antrenamentele făcute dimineața ajută la îmbunătățirea concentrării pe tmpul zilei. Un studiu publicat în 2019 în British Journal of Sports Medicine arată că participanții care se antrenau ziua erau mai concentrați pe timpul zilei față de cei care nu făceau deloc sport.

Ai putea slăbi mai mult. Bineînțeles, există numeroase motive pentru care te poți antrena, nu doar ca să slăbești, dar dacă acesta este unul dintre obiectivele tale, află că există studii care arată că indivizii care se antrenează dimineața ar putea slăbi mai mult.

Nu îți este afectat somnul. Sportul în sine te ajută să dormi mai bine, mai ales dacă ești o persoană sedentară. Atunci când ești activ fizic, organismul produce o substanță numită benzen care te ajută să dormi. Dacă te antrenezi înainte de culcare, cel mai probabil îți va fi greu să adormi, iar asta pentru că nivelul de cortizol și adrenalină crește și ai mai multă energie.

Antrenamentul făcut seara: beneficii

Ești mai alert și plin de energie. Te simți ca un zombie dimineața pe bandă? Nu ți se pare. Atunci când nu dormi suficient, coordonarea fizică și rezistența au de suferit, motiv pentru care este mult mai greu să te antrenezi dimineața.

Scapi de stresul acumulat. Dacă alegi să-ți faci antrenamentul seara, vei reuși să te relaxezi și să elimini stresul pe care l-ai acumulat pe timpul zilei.

Ai un antrenament mai bun sau mai lung. Cercetările arată că antrenamentele târzii vin cu un randament mai mare spre deosebire de cele făcute dimineața, iar asta pentru că temperatura corpului deja pregătită.

Dimineața sau seara: când ne antrenăm?

Răspunsul este cât se poate de simplu: nu există un timp mai bun sau mai nepotrivit în care să te antrenezi. Ideal este să o faci atunci când programul îți permite și mai ales când simți că ești pregătit pentru asta. Oferă mai multă atenție perioadei din zi în care te antrenezi și în care te simți mai confortabil și optează să faci o rutină din asta.