Alege alimentele fresh!

De cand am inceput emisiunea "Ce se intampla, doctore?" primesc in fiecare zi, cel putin de zece ori, aceeasi intrebare: "Cum pot scapa cat mai repede de kilogramele in plus?" Doar ca aceste "kilograme" pot fi 5, 10, 20... Primesc scrisori chiar si de la
Alege alimentele fresh!
Alege alimentele fresh!

Toti au incercat toate tipurile de dieta „auzite” de pe la prieteni. Raspunsul valabil pentru a scadea in greutate, de a mentine rezultatul si a avea o stare de bine este schimbarea radicala a obiceiurilor alimentare. Daca ai o nemultumire majora legata de felul in care arati, trebuie sa schimbi imediat ceva. Introducerea in activitatea zilnica a miscarii, a sportului, a plimbarii sau chiar a dansului este esentiala. Apoi, analizeaza modul in care te hranesti. Secretul consta intr-o atentie sporita la tot ceea ce incluzi in  alimentatia zilnica.

Reguli de aur
Trebuie sa ai un mic dejun pe masura efortului ce urmeaza a fi depus in urmatoarele ore. Daca esti mai „sedentara”, asigura-ti macar necesarul de fibre si lactate pentru prevenirea constipatiei. Trebuie sa renunti la alimentele fast-food. Probabil ca obisnuiesti sa iti iei masa de pranz cu colegii la fast-food-ul de langa birou, comandand un hamburger sau o saorma, cartofi prajiti cu maioneza, snitel ori copanele de pui prajite. Nimic mai daunator siluetei si poate chiar si sanatatii!

Prajelile, de evitat!
Uleiul in care alimentele enumerate sunt prajite este folosit si refolosit astfel incat in scurt timp aici se formeaza acizi grasi trans, extrem de periculosi. Aceiasi acizi grasi trans ii gasim in cantitati mari in uleiul in care se fierb gogosile, langosile, pateurile, cartofii prajiti, snitelele, copanelele sau aripioarele de pui, cat si in pungile de la supermarket cu prajituri, cornulete sau chipsuri. Studiile efectuate in Europa au demonstrat faptul ca acesti acizi grasi – „transfat acids” – determina in mod cert boli cardiovasculare in proportie de 25%. Unii chiar au luat masuri serioase: in Danemarca, spre exemplu, exista o lege ce le impune producatorilor un procent de maximum 2% acizi grasi trans (minimul de nocivitate asupra organismului). Acelasi studiu arata ca in Romania multe produse luate la intamplare si analizate contin in jur de 10% din astfel de acizi daunatori.

Jos cu salatele hipercalorice!
Daca te-am convins sa fugi cat te tin picioarele de alimentele prajite, tot mai trebuie sa schimbi niste obiceiuri alimentare. Revizuieste si combinatia de piept de pui „la gratar” si salatele hipercalorice! Din pacate, in Romania nu exista varianta sanatoasa a meniurilor. In majoritatea localurilor, salata este deja amestecata cu sosuri, ba chiar cu branza grasa faramicioasa, peste care mai este adaugat si glutamat de sodium, pentru a mentine culoarea si aspectul proaspat (astfel se explica arsurile ulterioare pe care le ai in capul pieptului). Salata de vinete este scaldata in ulei si maioneza, piureul este facut din fulgi (cu o groaza de E-uri si conservanti si dres bine cu lapte praf si margarina), pieptul de pui la tava este de fapt bine imbibat in ulei, iar tava sau gratarul bine unse in prealabil cu slanina de porc, painea, chiar daca e neagra „la culoare”, este de fapt fabricata din faina alba, colorata cu caramel si asa mai departe… Sper ca te-am convins!

 

Multi kilometri pe role si rotile
Multi kilometri pe role si rotile