Vrei să (mai) slăbeşti? Fă salate de andive. Iată cum!

Andivele sunt sărace în kilocalorii dar au antioxidanţi ce luptă împotriva formării celulelor maligne. Consumate în stare proaspătă beneficiaţi de nutrienţii lor
01.08.2020 | Autor: Mădălina Drăgoi
Vrei să (mai) slăbeşti? Fă salate de andive. Iată cum!
Vrei să (mai) slăbeşti? Fă salate de andive. Iată cum!, foto Shutterstock

Când te gândeşti la andive, posibil să le asociezi cu gustul amar. Însă, preparate corect şi dietetic nu doar că nu sunt amare, ci sunt şi un ajutor eficient în curele de slăbire. În plus, datorită ingredienţilor săi, andivele sunt utile bunei funcţionări a aparatului digestiv, dau o mână de ajutor şi ficatului.

În vizitele mele în Piemonte, Italia, rămân mereu surprinsă de varietatea preparatelor culinare tradiţionale. Ultima oară am încercat o salată de andive la cuptor, asezonată cu un sos de pătrunjel (pe bază de ulei de măsline şi parmezan). Recunosc, că nu mă aşteptam ca andivele să fie aşa dulcege la cuptor. Mai ales că îmi luase câteva veri să mă obişnuiesc gustul andivelor proaspete. De fapt, nu sunt amare, ci amărui. Iar dacă reuşeşti să le alături într-o salată de exemplu cu bucăţele de fructe, legume cu gusturi din altă sferă decât cea amăruie, vă veţi îndrăgosti de andive. Deşi multă lume lasă andivele în apă cu sare, înainte de prepararea lor, experţii în nutriţie spun că nu este nevoie de această operaţiune. Să faci o salată de andive este la fel de simplu ca şi când ai face o salată verde, de exemplu.

Câte kilocalorii au andivele şi ce nutrienţi conţin?

O porţie de 100 de grame de andive au doar 17 kilocalorii, deci sunt ideale pentru o dietă echilibrată şi pentru reducerea numărului de kilograme. Consumul regulat de andive este folos şi pentru reglarea tranzitului intestinal – 100 grame de andive au 8 grame de fibre. Iată ce vitamine şi minerale mai conţin andivele: vitamina A, magneziu, vitamina C, fosfor acid folic, fier, potasiu.
Andivele susţin sistemul imunitar şi reglează energia corpului. Conţin şi antioxidanţi ce luptă împotriva formării celulelor maligne. Consumate în stare proaspătă, beneficiaţi de toţi nutrienţii.

Cum să mănânci andivele?

Multă lume, deşi cunoaşte beneficii andivelor,nu îşi doreşte să le cumpere căci gustul amărui nu le este pe plac. Dacă alegeţi andive cât mai proaspete şi le îndepărtaţi frunzele exterioare sau zonele ofilite, gustul este mult mai bun. Felii de portocală, nuci, stafide sunt buni companioni ai andivelor. Pentru a face salate gustoase puteţi face de exemplu sosuri. Folosiţi iaurt şi pătrunjel sau mărar pentru a prepara un sos delicios. Andivele pot fi preparate şi la grătar sau la cuptor însă nu veţi beneficia de toţi nutrienţii.

Idei pentru salate de andive delicioase

De asemenea, salata de andive se combină foarte bine cu feliuţe subţiri de măr. Câteva boabe de strugure vor duce gustul salatei de andive pe alte alte culmi. Dulcege am spune. Este minunat că andivele au puţine kilocalorii, dar aveţi grijă să nu le bombardaţi folosind mult ulei. O lingură de ulei are 100 kilocalorii. Aşadar, folosiţi o linguriţă de ulei. Preferabil presat la rece (ulei de măsline extravirgin, uleiul de nucă are o aromă specială, uleiul de seminţe de dovleac etc). Puteţi adăuga zeama de la o lămâie sau de la o portocală. De asemenea, dacă aveţi la îndemână câteva fructe precum zmeură, coacăze, mure – sunt o bună opţiune pentru salata de andive. Măslinele dau o savoare deosebită andivelor, de asemenea. Ce mai puteţi adăuga în salata de andive? Câteva fâşii de somon afumat sau la cuptor. Un gust interesant va avea salata de andive şi dacă adăugaţi câţiva peşti anşoa saraţi. Folosiţi şi ceapă verde dacă aveţi la îndemână.