Ţii dieta fără carbohidraţi? Cum afectează calitatea vieţii

Dieta fără carbohidraţi este mai severă chiar şi decât dieta ketogenică.
Ţii dieta fără carbohidraţi? Cum afectează calitatea vieţii
FOTO: 123rf.com / Ţii dieta fără carbohidraţi? Cum afectează calitatea vieţii

Ani de zile dietele scăzute în carbohidraţi au câştigat teren în topul ”dietelor favorite”, dar există câteva aspecte îngrijorătoare în privinţa acestei diete. În funcţie de ceea ce alegi să mănânci, o dietă lipsită de carbohidraţi poate fi chiar mai strictă decât dieta ketogenică. Deşi nu există o limită precisă a gramelor permise în fiecare zi, aceste diete au în vedere eliminarea a cât mai mulţi carbohidraţi posibil. Având în vedere că legumele conţin undeva la 3-4 grame de carbohidraţi per 100 de grame, o dietă lipsită de carbohidraţi nu face altceva decât să aliminele cele mai sănătoase alimente din dietă.

Dacă vrei să scapi de kilogramele în plus, să-ţi menţii o greutate sănătoasă, dar şi să previi anumite boli precum diabetul, toate acestea nu necesită o limitare extremă a carbohidraţilor. Mai mult, pericolele la care ne expunem în momentul în care eliminăm carbohidraţii din alimentaţie pot avea un impact atât asupra calităţii vieţii, cât şi a sănătăţii.

Nu asimilezi nutrienţii importanţi

Odată ce renunţi la carbohidraţi nu faci altceva decât să elimini sau să limitezi nutrienţii importanţi care se regăsesc în anumite alimente, iar printre acestea se numără vitaminele, mineralele, antioxidanţii, fibrele sau chiar grăsimile sănătoase. Nu există un supliment capabil să înlocuiască nutrienţii necesari şi chiar poate fi un real pericol pentru sistemul imunitar, sănătatea cognitivă, crescând astfel riscul apariţiei bolilor cronice precum bolile de inimă sau Alzheimer.

Lipsa carbohidraţilor poate afecta sănătatea sistemului digestiv

Necesarul zilnic de fibre recomandat este de cel puţin 25 de grame pe zi. Acest nutrient important se regăseşte doar în alimente care conţin carbohidraţi. O dietă bogată în fibre se află în strânsă legătură cu scăderea semnificativă a riscului apariţiei bolilor de inimă, accidentelor vasculare cerebrale, tensiunii arteriale, diabetului, obezităţii şi a altor afecţiuni digestive. Anumite tipuri de fibre chiar acţionează ca prebiotice, benefice pentru bacteriile care ajută sistemul imunitar. Suplimentele, deşi se întâlnesc tot mai des pe rafturile magazinelor, nu oferă aceleaşi beneficii ca fibrele provenite direct din anumite alimente, arată studiile.

Pot apărea efecte secundare din punct de vedere social sau psihologic

Orice dietă extremă poate deveni o provocare. Am auzit poveşti în care persoanele care urmau o dietă strictă, preferau să evite ieşirile cu prietenii sau familia pentru a nu pica pradă tentaţiilor. Alţii, care nu se pot ţine de diete, se confruntă fie cu sentimentul de vinovăţie, fie cu depresia. Toate aceste diete severe nu fac altceva decât să creeze un pattern care, mai departe, duce la tulburări alimentare destul de seriose şi afectează calitatea vieţii şi sănătatea mentală.