Spanacul: 5 motive să nu lipsească din dietă

Află care sunt beneficiile spanacului.
Spanacul: 5 motive să nu lipsească din dietă
Dintre toate legumele verzi, spanacul este cel mai versatil. Poate fi folosit în smoothie-uri, salate, sote sau proaspăt sau chiar în anumite deserturi. Spanacul are numeroase beneficii pentru sănătate, iar pentru că poate fi integrat în variate preparate atunci ar trebui să nu lipsească din dietă. Iată care sunt principalele beneficii ale spanacului.

Este bogat în nutrienţi

Un pumn de spanac oferă 20 de calorii, 0 grăsimi, 2 grame de proteină şi 3 grame de carbohidraţi cu 2 grame de fibre. Deşi are puţine calorii, spanacul conţine numeroşi nutriemţi. Mai exact, oferă 300% din necesarul zilnic recomandat de vitamina K, 160% din necesarul zilnic de vitamina A şi 40% din necesarul zilnic de vitamina C, care sprijină atât imunitatea, cât şi sănătatea inimii. Totodată, spanacul conţine 45% din necesarul zilnic de acid folic, o vitamină B care ajută la formarea celulelor roşii în ADN, dar şi 15% din necesarul zilnic de fier şi magneziu, 10% potasiu şi 6% calciu alături de alte cantităţi mici de vitamine B.

Este bogat în antioxidanţi

Pe lângă vitamine şi minerale, spanacul vine la pachet cu antioxidanţi care protejează împotriva bolilor şi inflamaţiilor.

Sprijină sănătatea creierului

Efectele antiinflamatorii ale spanacului ajută la protejarea creierului odată cu înaintarea în vârstă, atunci când declinul cognitiv începe să apară.

Menţine sub control tensiunea arterială

Spanacul este o sursă naturală de nitraţi, cumpuşi care ajută la dechiderea vaselor de sânge şi îmbunătăţeşte ciculaţia sangvină către inimă, acest lucru descoperindu-se în urma unui studiu în care participanţii au consumat băuturi care conţineau spanac.

Protejează sănătatea ochilor

Unul dintre antioxidanţii pe care spanacul îi conţine, numit luteină, ajută la reducerea riscului apariţiei degenerescenţei maculare, o boală de ochi care produce vederea înceţoşată la scris, citit şi condus. În urma unui studiu din Japonia, cercetătorii au examinat vederea a 11 participanţi nefumători care au consumat 75 de grame de spanac congelat, zilnic, timp de două luni. Cantitatea de spanac consumată a crescut nivelul de luteină în corp, dar şi densitatea optică a pigmentului macular, care acţionează ca o pereche internă de ochelari care protejează ochii.