Sfecla, 4 beneficii de necontestat

Sfecla ar trebui să fie nelipsită din dietă, mai ales că ne ajută să ducem un stil de viață sănătos. Iată 4 beneficii de necontestat.
01.10.2020 | Autor: Alexandra Necsoiu
Sfecla, 4 beneficii de necontestat
Sfecla, 4 beneficii de necontestat

Cunoscută pentru gustul delicios, sfecla este una dintre legumele pe care nu ar trebui să te gândești de două ori înainte de a o adăuga în dietă. Nu numai că poate fi instant transformată într-un preparat grozav, dar totodată este bogată în vitamina și minerale, plus compuși antioxidanți.

Sfecla: valori nutriționale

Sfecla este bogată în fibre și acid folic. De asemenea, conține cantități uriașe de potasiu, un electrolit de care organismula re nevoie pentru a regla tensiunea arterială și semnalele nervoase. Mai mult, această legumă este bogată în magneziu, calciu, fier, zinc, mangan și cupru, arată un articol publicat în Nutrition & Journalism.

Aproximativ 100 de grame de sfeclă conțin:

  • 44 de calorii
  • 2 grame de proteine
  • 10 grame de carbohidrați
  • 2 grame de fibre
  • 8 grame de zahăr

Sfecla: beneficii pentru sănătate

Pentru că este un aliment dens în nutrienți, cu siguranță își are locul într-o dietă echilibrată. În cazul în care nu te-am convins până acum, iată câteva beneficii ale sfeclei, susținute de cercetători.

Controlează presiunea arterială

Sfecla conține un compus format din nitrogen și oxigen pe care bacteriile din cavitatea bucală și stomac îl transformă în molecule cunoscute ca oxid nitric, arată un review publicat în Aging and Disease. Oxidul nitric este esențial pentru sănătatea cardiovasculară, în special pentru controlul tensiunii arteriale. Hipertensiunea poate crește tensiune în artere, iar astfel apare riscul de boli precum boli cardiovasculare, infarct și accident vascular cerebral. Oxidul nitric poate ajuta în acest sens, deoarece dilată vasele de sânge, reduce tensiunea arterială și îmbunătățește circulația sangvină.

Sprijină funcția cognitivă

Hipertensiunea poate îngreuna arterele creierului, iar în mod negativ circulația sângelui către creier poate fi afectată, motiv pentru care, odată cu înaintarea în vârstă, crește riscul declinului cognitiv, informează Clinica Mayo. Însă dacă optezi să consumi alimente precum sfecla și să duci un stil de viață sănătos, poți menține tensunea arterială sub control, la fel și sănătatea creierului.

Reduce riscul de cancer

Sfecla conține pigmenți și antioxidanți, ideali pentru radicalii liberi, deoarece stopează stresul oxidativ care poate apărea asupra celulelor și țesuturilor. Astfel se reduce riscul de apariție a bolilor cronice asociate stresului oxidantiv, precum cancerul și bolile cardiovasculare.

Încurajează sănătatea digestivă

Această legumă conține o cantitate mare de fibre, ceea ce poate ajuta la reglarea sistemului digestiv. Totodată balonarea și constipația sunt reduse. FDA recomandă consumul de 28 de grame de fibre la o dietă de 2000 de calorii consumate zilnic.