Postul ca tratament: sfaturi şi reţete

Postul este cel mai vechi tratament cunoscut şi cel mai eficace posibil. Postul înseamnă curăţare, detoxifiere şi îndepărtarea cauzelor care provoacă boli.
Postul ca tratament: sfaturi şi reţete

Postul este cel mai vechi tratament cunoscut şi cel mai eficace posibil. Postul înseamnă curăţare, detoxifiere şi îndepărtarea cauzelor care provoacă boli.

Postul nu este un chin şi nici nu înseamnă înfometare. Mai ales în perioada verii, postul poate să fie ţinut extrem de uşor, datorită multitudinii de legume şi fructe proaspete care pot fi consumate, ba chiar sunt recomandate în dieta zilnică.

Postul a fost utilizat ca şi tratament încă din cele mai vechi timpuri. Părintele medicinei, Hipocrate, spunea: „cu cât îl hrăniţi mai bine pe bolnav, cu atât îl dărâmaţi mai mult”. În America există mai instituţii specializate în aplicarea acestor cure de post şi de regim. Cei ce le conduc ridică în slăbi efectele minune ale postului, dar nu uită să adauge imediat că este o metodă de tratament foarte riscantă şi, ca urmare, trebuie executat numai sub supraveghere competentă.

Conform ultimelor studii, totuşi, există un singur moment periculos în desfăşurarea postului, şi anume sfârşitul curei. Trecerea la alimentaţia naturistă sau la regimul alimentar obişnuit nu trebuie să fie bruscă şi rapidă, cu mese cantitative şi foarte consistente: dacă durata postului a fost deosebit de mare, un asemenea exces alimentar poate provoca afecţiuni grave.

Se începe cu un regim de lichide care, treptat, se înlocuieşte cu mese mici, uşoare, apoi din ce în ce mai consistente, până când se ajunge să se mănânce normal. Respectiva perioadă trebuie să dureze tot atâta timp cât a durat şi postul, perioadă numită „stingerea postului”.

Practicarea postului şi adoptarea unui regim măcar parţial de crudităţi ar trebui să devină un lucru obişnuit în viaţa fiecărei persoane, deoarece organismul are nevoie de o detoxifiere periodic pentru a funcţiona corect. În plus, crudităţile sunt pline de vitamine, minerale şi antioxidanţi, elemente absolut necesare sănătăţii.

Există numeroase combinaţii alimentare pe care le poţi consuma în post, care nu numai că îţi vor ţine de foame, dar te vor umple şi de energie şi vitalitate!

Iată două exemple de reţete de post:

Varză de Bruzelles în sos de roşii

·         500 g varză de Bruxelles tăiată în fideluţe

·         2 roşii tăiate în bucăţi

·         5 lg susan

·         3 lg seminţe de floarea-soarelui

Se face un piure în mixer din următoarele ingrediente:

·         3 roşii mari

·         3 lg iaurt de soia

·         1/3 lgţ lămâie

·         ½ ceapă

·         Un praf de zahăr şi unul de zsare

·         Puţin cimbru

Salată picantă de pepene

·         100g pepene galben

·         50g castraveţi

·         1 lgţ cubuleţe de ceapă

·         1 lg ulei

·         1 lg lapte de soia

·         1 lgţ zeamă de lămâie

·         Sare, piper, zahăr, praf de enibahar, curry

Se curăţă de coajă pepenele şi castraveţii şi se taie în cubuleţe. Se pregăteşte un sos din ceapă, ulei, lapte de soia şi zeamă de lămâie. Se condimentează şi se toarnă peste salată.

Cel mai nou articol Video: