Inflamaţia: alimente şi băuturi antiinflamatorii

Ai probleme cu inflamaţia? Chiar dacă urmezi un tratament, include aceste alimente în meniul tău şi suferinţa se poate ameliora, iar viaţa ta va decurge altfel!
Inflamaţia: alimente şi băuturi antiinflamatorii

Inflamaţia cronică joacă un rol central în unele dintre cele mai sfidătoare boli ale timpului nostru: artrita reumatoidă, cancerul, bolile de inimă, diabetul, astmul şi chiar boala Alzheimer. Pe lângă tratamentul medicamentos, dieta joacă un rol important în inflamaţia cronică, deoarece bacteriile noastre digestive eliberează substanţe chimice care pot stimula sau suprima inflamaţia.

Bacteriile care ne populează intestinul variază în funcţie de produsele pe care le consumăm. Unele alimente încurajează creşterea acelor bacterii care stimulează inflamaţia, în timp ce altele alimentează creşterea bacteriilor care o suprimă. Iată care sunt ingredientele care pot face minuni pentru organismul nostru!

Uleiurile

Dacă nu ai început încă să găteşti cu ulei de măsline, acum este timpul! Este bogat în acid oleic, un acid gras omega-9 care ajută la reducerea inflamaţiei. Include în mediul tău uleiul vegetal, cum ar fi cel de măsline şi avocado. Utilizează uleiul de măsline extravirgin la gătit şi la salate. E bine pentru inima ta, dar şi pentru creierul tău.

Peştele

Carnea roşie şi-a câştigat o reputaţie proastă pentru un motiv. Este bogată în colesterol şi sare, care poate declanşa inflamaţia. Pentru a obţine proteine, optează pentru somon, ton, cod, conţin acizi graşi omega-3, care ajută, de asemenea, la reducerea inflamaţiei. Dacă îţi este, totuşi, poftă de o friptură, alege carnea de vită, care conţine acizi omega sănătoşi.

Usturoiul

Usturoiul are un gust atât de bun încât poţi uita că îţi schimbă respiraţia după ce îl consumi.  De asemenea, lucrează excelent pentru articulaţiile umflate. Combină usturoiul cu ierburile, iar preparatele vor avea un gust delicios. Ba mai mult, frunzele de mentă te pot ajuta să scapi de respiraţia urât mirositoare.

Nucile

Între mese, nu uita să mănânci nuci. Benefice pot fi şi migdalele, dar şi alunele de pădure. Sunt de asemenea bogate în acizi graşi omega-3 şi pot reprezenta o gustare excelentă. Seminţele de floarea-soarelui au, de asemenea, aceleaşi beneficii.

Ierburile

Plantele sunt folosite de secole la vindecarea anumitor afecţiuni. Ierburile proaspete, cum ar fi busuiocul, cimbrul şi oregano, pot fi utilizate la gătit, pentru că sunt o sursă excelentă de antioxidanţi. Un studiu  din 2010 arată că anumite plante, cum ar fi curcumina şi ardeiul iute, au compuşi care combat inflamaţia şi reduc durerea.

Ceaiul verde

Pe lângă reducerea riscului de apariţie a bolilor de inimă şi a cancerului, ceaiul verde combate înflamaţia din interiorul corpului, potrivit cercetărilor. Îl poţi bea cald sau rece. De asemenea, e indicat să adaugi şi nişte zeamă de lămâie, pentru a amplifica puterea antioxidanţilor.

Fasolea

Încercă să laşi măcar o dată carnea pentru o porţie de fasole, o ceaşcă are aproximativ 15 grame de proteine. Acestea nu sunt doar accesibile, ci şi ambalate cu fibre şi fitonutrienţi care ajută la scăderea inflamaţiei. Conţin chiar acid folic şi minerale importante, cum ar fi:

  • magneziu
  • fier
  • zinc
  • potasiu

Avocado

Spre deosebire de cele mai multe fructe, avocado este bogat în grăsimi mononesaturate şi în vitamina E, iar asta înseamnă pentru organism un risc redus de deteriorare a articulaţiilor, ce pot fi observate la osteoartrita precoce. Consumat în mod regulat, avocado poate să contribuie la reglarea nivelului de colesterol.

Ceapa

Ceapa este plină de antioxidanţi nutritivi. În fapt, poate reduce:

  • inflamaţia
  • riscul de boli de inimă
  • colesterolul
Cel mai nou articol Video: