Dr. Mihaela Bilic: de ce e bine să pui suc de roşii în mâncărurile cu carne

Zeama de lămâie, oţetul şi sucul de roşii au un rol esenţial în absorbţia unui element de bază necesar bunei funcţionări a organismului. Este vorba despre fier.
Dr. Mihaela Bilic: de ce e bine să pui suc de roşii în mâncărurile cu carne

Multă lume ar fi tentată să creadă că adaosurile de lămâie sau oţet în salate şi cele de suc de roşii în preparatele cu carne sunt doar pentru gustul acrişor, respectiv dulceag care cresc savoarea oricărei plante verzi, respectiv oricărei bucăţi de carne cu gust fad.

Ei bine, zeama de lămâie, oţetul şi sucul de roşii au un rol esenţial în absorbţia unui element de bază necesar bunei funcţionări a organismului. Este vorba despre fier, element care se găseşte atât în frunze verzi precum salata şi spanacul, cât şi în cărnuri (cu cât acestea sunt mai roşii, cu atât conţinutul lor de fier este mai mare).

Deşi plantele au mult fier, organismul uman nu-l poate absorbi la fel de bine cum o face din produsele de origine animală: în cifre, absorbţia fierului din carne este de 3 ori mai bună decât cea din plante.

Fierul se găseşte în carnea roşie, în ficat, dar şi în peşte şi fructe de mare. Plantele campioane la conţinutul de fier sunt spanacul, broccoli, cerealele integrale, fasolea, ciocolata, fructele uscate, nucile şi seminţele.

Astfel, dacă aveţi o dietă preponderent vegetariană, nu uitaţi să asezonaţi din belşug salatele cu lămâie. Iar dacă sunteţi mai carnivori, adaosurile de suc de roşii în fripturi sau tocăniţe vă asigură o mai bună asimilare a fierului, care se absoarba mai bine în mediul acid.

Aflaţi mai multe despre principiile nutriţiei sănătoase valabile din primii ani de viaţă din volumul “ABC de nutriţie” al medicului Mihaela Bilic.

Cum alegi o cafea de calitate
Cum alegi o cafea de calitate
Cel mai nou articol Video: