Ce să mănânci ca să scapi de durerile menstruale

Regimul alimentar trebuie să excludă carbohidraţii rafinaţi: zahăr alb sau brun, produsele de cofetărie şi patiserie, dulciurile, biscuţii, ciocolata, mierea, fructele uscate, sucurile de fructe.
Ce să mănânci ca să scapi de durerile menstruale

Aceste simptome nu ne afectează doar bunădispoziţia personală, munca de zi cu zi, dar şi starea partenerului de viaţă. Un calmant puternic are un efect garantat, însă mai există câteva soluţii care dau rezultate. Adoptă în dietă alimentele care te scapă de neplăcutele simptome: dureri, stări de nervozitate, hemoragii excesive.

Da, ceea ce mănânci îţi poate influenţa starea dinainte menstruaţiei. În “Manualul de medicină naturistă”, de dr. J. L. Berdonces, apărut la editura All găsim indicaţii clare asupra alimentaţiei recomandate în perioada premenstruală. Regimul alimentar trebuie să excludă carbohidraţii rafinaţi: zahăr alb sau brun, produsele de cofetărie şi patiserie, dulciurile, biscuţii, ciocolata, mierea, fructele uscate, sucurile de fructe.

Consumul de zahăr la femeile cu tulburări ale ciclului menstrual, în unele cazuri ajunge să fie triplu faţă de media populaţiei, de aceea dacă se va face un calcul sumar, se va observa că e bine să se reducă acest aliment cu minimum o treime.

Nu exagera cu fripturile!
Trebuie redus consumul de carne deoarece nu numai că este bogată în grăsimi saturate, ci – mult prea des –  este alterată de estrogeni de uz animal, estrogeni care au şi ei un efect în fiziologia feminină.

Stop grăsimilor saturate!
De regulă grăsimile saturate sunt de origine animală, precum cele din carne, lapte sau ouă, în timp ce grăsimile nesaturate provin din regnul vegetal. Grăsimile bogate în acizi oleic, linoleic şi linolenic sunt destul de utile şi se găsesc în uleiul de măsline, de floarea soarelui sau de in, presat la rece.

Nici prea multe lactate!
Se recomandă să se diminueze în general consumul de produse lactate şi să se evalueze calitatea lor biologică. Grăsimile din lapte pot preveni anumite tulburări menstruale, dar manipularea vacilor şi industrializarea laptelui înrăutăţesc sensibil calitatea biologică a laptelui. Alegeţi lapte proaspăt!

De asemenea, în acelaşi volum de medicină naturistă se recomandă introducerea în dietă a unor alimente bogate în anumite vitamine sau minerale.

Magneziu
Suplimentarea aportului de nutrienţi cu magneziu reduce semnificativ nervozitatea, durerile de sâni şi creşterea greutăţii. Alimentele care il conţin: cereale integrale, melasa, alge, fructele, fructele uscate, legumele şi frunzele verzi.

Şi betacarotenii sunt de folos în această perioadă. Morcovi, legume verzi, ouă, ulei din ficat de morun, lapte integral sunt alimentele recomandate.

Vitaminele din grupul B
Încă de acum 70 de ani s-a stabilit o corelaţie între deficitul de vitamine din grupul B şi tulburările menstruale (durere intensă, hemoragie în exces).
Suplimentele cu vitamina B 12 sunt necesare în cazul sângerărilor în exces.

Cereale integrale, germeni de grâu, drojdie de bere, legume, seminţe de floarea soarelui, avocado, piersici, castane, tărâţe de orez, caise, citrice, fructe uscate, zarzavaturi, ficat, varză, sfeclă, peşte, lactate – sunt alimentele din care putem lua vitaminele din grupul B.

Vitamina C
Evident, se preferă cea din surse naturale: fructe (măceşe), verdeţuri, este de folos organismului pentru a face faţă sindromului premenstrual. Vitamina E reduce durerile de cap, tensiunea nervoasă, oboseala, depresia. Se recomandă să vă faceţi provizii de seminţe oleaginoase, fructe uscate, cereale integrale şi să consumaţi salate la care să adăugaţi germeni de grâu şi ulei presat la rece.

Vitamina K
Este un element indispensabil pentru menţinerea echilibrului în coagularea sângelui. Gălbenuşul de ou, uleiurile vegetale, cireşele şi uleiul din ficat de peşte conţin vitamina K.

Citeşte şi: Să vorbim despre menstruaţie!

Rana pe col, probleme menstruale si negi genitali

Sex in timpul menstruatiei: da sau nu?

 

 

 

Cel mai nou articol Video: