Ce lapte bem în timpul postului

Laptele vegetal poate fi o variantă pentru cei care ţin post sau îşi doresc o schimbare în meniu. Iată care sunt variantele pentru care puteţi opta.
Ce lapte bem în timpul postului
Laptele vegetal poate fi o variantă pentru cei care ţin post sau îşi doresc o schimbare în meniu. Iată care sunt variantele pentru care puteţi opta.
 
Lapte de migdale

Laptele de migdale este o alternativă cremoasă şi delicioasă la laptele de vacă. Este bogat în proteine, dar nu conţine colesterol. Laptele de soia se poate găsi în comerţ în mai multe variante: îndulcit, neîndulcit, simplu, cu vanilie, cu ciocolată sau cu alte arome, îmbogăţit cu vitamine şi minerale.

Dacă doreşti poţi face şi acasă lapte de migdale. Nu este deloc greu. Trebuie doar să laşi migdalele la înmuiat peste noapte sau pentru două zile, apoi să scurgi apa. Migdalele se pun în blender cu apă proaspătă şi se mixează până când devin lapte. Cu cât sunt lăsate mai mult la înmuiat cu atât laptele va fi mai cremos. Din aproximativ 80 g de migdale vei obţine o cană de lapte.

Din punct de vedere nutritiv, laptele de migdale este benefic pentru sănătatea pielii şi a părului, fiind bogat în vitamina E. De asemenea, datorită contităţii destul de mari de vitamina B1 face bine şi sănătăţii psihice.

Laptele de migdale poate fi folosit pentru a înlocui laptele de vacă din aproape orice produs. Este rezistent la tratament termic, însă este bine să nu depăşeşti 60 grade Celsius. Adăugat în pâine îi dă o savoare deosebită.  

Laptele de cocos

Laptele de cocos este bogat în grăsimi sănătoase, fiind unul dintre ingredientele de bază ale gastronomiei asiatice. Pentru a obţine acasă lapte de cocos trebuie să fierbi pulpă de nucă de cocos răzuită şi apoi să strecori conţinutul. Vei obţine o băutură cremoasă şi aromată care poate fi folosită pentru sosuri, supe, fripturi, prăjituri sau îngheţată. Practic poţi face cu el tot ce vrei. Chiar şi iaurt, unt, smântână din cocos.

Nu numai că este gustos, dar laptele de cocos ne ajută şi să fim sănătoşi. Conţine grăsimi benefice, acid lauric, folosit cu uşurinţă de organism pentru a fi transformat în energie. Colesterolul pe care îl conţine este bun şi de aceea laptele de cocos ajută chiar la stabilizarea tensiunii arteriale

Laptele de cânepă

Laptele de cânepă este bogat în Omega 3 şi Omega 6 , dar mai ales în proteine care sunt uşor de digerat. Se poate obţine foarte uşor acasă prin înmuierea seminţelor în apă şi mixarea lor în blender a doua zi. Laptele de cânepă este printre puţinele alternative la laptele de vacă ce are în compoziţie şi calciu, atât de necesar pentru păstrarea sănătăţii oaselor şi dinţilor. Din lista de vitamine şi minerale ale laptelui de cânepă nu lipsesc magneziul, fosforul,vitamina D, B12. Poate înlocui laptele de vacă în orice reţetă.

Citeşte continuarea pe Gustarte.ro