5 sfaturi pentru un mic-dejun cu adevărat sănătos

Nu ocoliţi grăsimile. Oricât ar fi de hulite, grăsimile au rolul lor, mai cu seamă dimineaţa, căci o masă fără ele ne pot lăsa înfometaţi.
5 sfaturi pentru un mic-dejun cu adevărat sănătos

Cu toate că micul dejun nu este una intre priorităţile multora dintre noi odată ce ziua a luat startul, noi vă sfătuim să nu săriţi peste cea mai importantă masă a zilei.

Ba mai mult, vă sfătuim să fiţi atenţi la ceea ce puneţi în farfufrie, pentru că în funcţie de aceasta vă veţi simţi plini de energie tot restul zilei sau, dimpotrivă, veţi fi sleiţi de puteri.

1. Proteinele sunt importante, deci să nu vă lipsească! Un pahar de lapte sau un ou fiert sunt perfecte dimineaţa pentru că vă încarcă de energie şi, în plus, nu veţi simţi foamea câteva ore bune întrucât proteinele au digestie lentă. Vă place să vă începeţi ziua cu un bol de cereale cu lapte? Cerealele conţin carbohidraţi care se digeră rapid şi vi se va face foame imediat dacă nu le combinaţi cu o cantitate suficientă de lapte (cel puţin un pahar, care conţine 8 grame de proteine).

2. Şi fibrele sunt importante pentru că menţin mult timp senzaţia de saţietate, astfel că o porţie de fructe este indicată imediat ce vă treziţi. De asemenea, cerealele cu fructe (musli) sunt bogate în fibre, însă dacă vă plac cerealele dulci, aflaţi că cu cât au mai mult zahăr, cu atât se vor digera mai repede şi vi se va face iarăşi foame. Citiţi lista de ingrediente a mixtului de cereale preferat şi urmăriţi dacă au cel puţin 5 grame de fibre. De asemenea, conţinutul de fibre ar trebui să fie mai mare decât cel de zahăr. Pentru un plus de fibre în castron, adăugaţi semiţe, alune, nuci.

3. Nu ocoliţi grăsimile. Oricât ar fi de hulite, grăsimile au rolul lor, mai cu seamă dimineaţa, căci o masă fără ele ne pot lăsa înfometaţi. Alegeţi mai degrabă lactatele integrale în locul celor degresate, adăugaţi ulei la salată (vitaminele se absorb mai bine în prezenţa grăsimii) şi nu vă sfiiţi să gustaţi şi o bucăţică de şuncă. Grăsimea ne umple de energie şi ne menţine sătui mai mult timp.

4. Mâncaţi mult la micul dejun căci aceasta este cea mai permisivă masă a zilei. Cu cât veţi mânca mai mult acum, cu atât veţi fi mai energici în timpul zilei, corpul va avea de unde să-şi satisfacă necesarul de nutrienţi, capacitatea de concentrare este mai mare atunci când nu se simte foamea, iar la prânz şi la cină nu veţi simţi nevoia să mâncaţi foarte mult. Nu mâncaţi doar fructe dimineaţa, deoarece acestea conţin vitamine, fibre, minerale, dar nu şi grăsimi, ceea ce înseamnă că în jumătate de oră după ce le-aţi mâncat veţi simţi că nu vă mai ţin picioarele.

5. Luaţi micul dejun la maximum o oră după ce v-aţi trezit, astfel evitaţi instalarea unei senzaţii puternice de foame, a stărilor de ameţeală, rău, slăbiciune. În plus, cu cât foamea este mai intensă, cu atât va fi mai greu să o potoliţi. Reţineţi că rolul micului dejun este să asigure „combustibil” suficient organismului după o perioadă lungă în care nu a fost alimentat. Odată ce acesta s-a apropiat de prânz suficient de mult încât să se confunde, nu îşi mai indeplineşte rolul aşa cum ar trebui.