Alimentele care te energizează cel mai mult

Organismul uman are nevoie de odihnă şi de relaxare la fel de bine cum are nevoie de momente energice, stări de alertă şi eficienţă fizică, dar şi psihică.
Alimentele care te energizează cel mai mult

Organismul uman are nevoie de odihnă şi de relaxare la fel de bine cum are nevoie de momente energice, stări de alertă şi eficienţă fizică, dar şi psihică.

Aşadar, învaţă să îţi creezi un mediu de somn prielnic, sănătos, dar învaţă să faci faţă provocării de a restaura organismul imediat după odihnă.

Sunt multe aspecte care pot interfera fie cu odihna, fie cu starea de alertă, de aceea trebuie să alegi cea mai bună cale spre echilibru: alimentaţia.

Bineînţeles că toate alimentele îşi dau energie, dar nu toate sunt create pentru a oferi energie în mod egal.

Alimentele stimulatoare sunt alimentele care energizează întreg metabolismul. Acele alimente care sprijină abilitatea organismului nostru de a transforma mâncarea în energie.

Complexul de vitamine B sau acizii graşi omega-3 sunt unii dintre cei mai eficienţi stimulatori energici disponibili, dar multe alte substanţe nutritive sunt asociate cu starea de veghe şi de vigilenţă sporită:

1. Cafea

Cofeina şi sistemul ei de livrare rămâne cea mai populară modalitate de a te energiza.

În timp ce nu este recomandată după-amiaza târziu, când se interferează cu ora de culcare, o ceaşcă de cafea dimineaţa te poate ajuta să te concentrezi.

De-a lungul timpului, s-a demonstrat şi că aceasta are efecte pozitive asupra stării de sănătate, în general: reduce riscul demenţei, previnde infarctul şi unele forme de cancer.

2. Ciocolata neagră…

… care să fie neagră în totalitate, adică să aibă o concentraţie ridicată de cacao. Acesta conţine nutrienţi care luptă împotriva stresului şi oferă un plus de vitalitate şi de putere de concentrare.

 

3. Citrice

Alege fructele care conţin vitamina C pentru că ajută la creşterea performanţei energetice şi îmbunătăţesc vigilenţa, doar prin intermediul mirosului.

4. Apa

Apa are o putere extraordinară asupra organismului tău –oboseala este un simptom comun al deshidratării. De aceea, dacă te simţi apatic, bea mai întâi H2O.

5. Cereale

Datorită unei doze mari de vitamina B şi a carbohidraţilor complecşi, cu efectul de susţinere a fibrelor, cerealele sunt alimentele necesare pentru energie durabilă.

6. Somon

Acest peşte gras este un centru de putere a acizilor graşi omega-3: ei sunt folosiţi
de organism pentru a construi “blocuri” pentru muşchi şi pentru ţesuturi şi, de asemenea, pentru energie.

7. Ouă

Aceste alimente aparent banale sunt bogate în nutrienţi esenţiali din familia vitaminei B, contribuind la stimularea organismului în diferite moduri.

Oul ajută la buna funcţionare a metabolismului, dar şi a sistemului nervos central.

8. Fasole

Când vine vorba de carbohidraţi complecşi şi de proteine, fasolea ocupă un loc de cinste. Iar carbohidraţii şi proteinele îţi pot oferi energie pentru o zi întreagă.

9. Nuci

Nucile conţin cea mai mare concentraţie de omega-3 şi fiecare nucă (cât de mică) contribuie la energia generală a organismului tău.