Magneziu

Oligoelement indispensabil organismului care intervine in importante reacţii fiziologice (metabolismul glucidelor, lipidelor şi proteinelor, în excita­bilitatea neuromusculară, în activităţile enzimtice, în per­meabilitatea celulară, în coagularea sangvină etc ). Aportul zilnic recomandat de 5 miligrame per kilogram de greutate corporală. Necesităţile femeii gravide sunt multiplicate cu 2, cele ale copilului cu 3. Surse alimentare de magneziu sunt cerealele complete, fructele oleaginoase (migdale, nuci), legumele uscate, ciocolata, unele fructe de mare (o specie de melci comestibili) şi unele ape minerale.

O carenta in magneziu duce la tulburari neuromusculare (spasmofilia, tetania) iar un surplus poate fi consecinţa unei insuficienţe renale severe.

Informatiile despre terapiile complementare, plantele medicinale sau remediile naturale, care pot veni in ajutorul bolnavului, nu exclud sau nu inlocuiesc tratamentele medicale, ci le completeaza. S.C. Gandul Media Network S.R.L nu este responsabila pentru aplicarea defectuoasa sau nereusita vreunui tratament. Informatiile de pe site si materialele aferente sunt folosite "asa cum sunt" fara garantii de nici un fel. CSID nu furnizeaza sfaturi medicale similare celor pe care le puteti primi de la medicii care efectueaza consultatia si care vin in contact cu realitatea cazurilor dvs. CSID nu isi propune sa inlocuiasca consultul medical de specialitate, informatia prezentata pe acest site are un caracter informativ.
Vezi toate medicamentele in ordine alfabetica