Pungile de sub ochi: cum să scapi de ele, acasă

Află că nimeni nu scapă de pungile de sub ochi. Din păcate, ele pot apărea chiar și din cauza alergiilor sau în momentul în care ne frecăm ochii prea tare.
02.06.2021 | Alexandra Necsoiu
Pungile de sub ochi: cum să scapi de ele, acasă
Foto: shutterstock

Ne lovește un moment în viață când ne confruntăm cu pungile de sub ochi, fie pentru că nu ne odihnim suficient, fie pentru că petrecem prea mult timp în fața calculatorului sau chiar pentru că plângem (da, trebuie să luăm și asta în calcul!). Unele persoane se confruntă fie cu zona de sub ochi umflată și cu cearcăne închise la culoare, fie cu un exces de piele. Indiferent de ce parte te afli, asigură-te că-ți faci o programare la medicul de familie sau la medicul dermatolog pentru a remedia problema. Dacă cele două variante nu îți surâd și vrei să iei atitudine acasă, poți încerca următoarele trucuri. Măcar știi că poți scăpa de cei din jur să nu-ți mai spună ”pari foarte obosită astăzi”.

Cum apar pungile de sub ochi?

Înainte de toate, află că nimeni nu scapă de pungile de sub ochi. Din păcate, ele pot apărea chiar și din cauza alergiilor sau în momentul în care ne frecăm ochii prea tare. Alte cauze care pot contribui la apariția lor pot fi genetice, retenția de apă, deteriorarea produsă de expunerea la soare și hiperpigmentarea. De asemenea, nici procesul de îmbătrânire nu ne menajează, mai ales că odată cu înaintarea în vârstă structura pielii se schimbă și tinde să se lase.

Remedii pentru acasă care pot reduce pungile de sub ochi

Nu mânca sărat înainte de culcare

Sarea produce retenția de apă, iar persoanele care au o dietă bogată în sodiu tind să aibă ochii umflați. Cu alte cuvinte, prea multă sare înainte de somn poate face ca pungile de sub ochi să fie mai proeminente când te trezești.

Ia antihistamine

Este sezonul alergiilor și, în cazul în care te știi alergică, cu siguranță te confrunți și cu ochi umflați și cearcăne. Pentru a ameliora acest efect și pentru a reduce iritațiile și umflăturile poți apela la antihistamine, dar înainte de a lua această decizie consultă-te cu medicul.

Odihnește-te

Odihna este extrem de importantă, nu doar pentru a reduce apariția pungilor de sub ochi, cât pentru sănătate în general. O noapte pierdută se imprimă în primul rând pe chip, iar corpul are nevoie să se recupereze. Lipsa somnului poate produce acumularea de fluide sub ochi și astfel apar ochii umflați.

Nu te mai freca la ochi

Chiar dacă simți o mâncărime, încearcă să eviți să te scarpini la ochi cu frecvență pentru că se pot produce iritații și poți crește nivelul inflamațiilor.

Folosește protecție solară pentru a scăpa de pungile de sub ochi

Radiația UV poate duce la deteriorarea ADN-ului, motiv pentru care este important să folosești protecție solară și ochelari de soare pentru a proteja pielea din zona ochilor. Protecția solară ajută la prevenirea pierderii colagenului și apariției pungilor de sub ochi.

Folosește pliculețe reci de ceai

Pliculețele reci de ceai sunt un remediu extrem de popular și, în multe cazuri, funcționează. Nu numai că oferă un efect prin care se reduc inflamațiile, dar conțin și cafeină care ajută vasele de sânge și astfel obții o piele luminoasă în zona ochilor și fără inflamații.

Recomandări: