Ce se ascunde sub machiaj: interviu cu Alexandru Abagiu, make-up artist oficial L’Oreal Paris

Nu mă machiez niciodată. Îmi place să cred că nu am nevoie, deşi măcar pentru cearcăne şi tot ar trebui să zăbovesc ceva mai mult în faţa oglinzii. Însă, odată ce te laşi pe mâna unui make-up artist, parcă nu-ţi mai vine să te colorezi inutil şi stângaci de capul tău. Pentru că ştii din start că nu are cum să iasă ca în reviste.
Nu mă machiez niciodată. Îmi place să cred că nu am nevoie, deşi măcar pentru cearcăne şi tot ar trebui să zăbovesc ceva mai mult în faţa oglinzii. Însă, odată ce te laşi pe mâna unui make-up artist, parcă nu-ţi mai vine să te colorezi inutil şi stângaci de capul tău. Pentru că ştii din start că nu are cum să iasă ca în reviste. 
 
Pe măsură ce trece timpul, adevărata fiinţă ţi se dezvăluie treptat, iar măştile, oricât ar fi de frumoase, nu sunt decât măşti. Şi totuşi, nu suntem perfect împăcaţi cu noi înşine tot timpul. Iar un pic de frumos nu strică nimănui pentru un plus de încredere de sine. Deşi număr pe degete experienţele mele de machiaj profesional, pot să spun că de fiecare dată m-am simţit fabulos la final, după o privire îndelungă în oglindă. Iar ultima sesiune de machiaj a fost cu adevărat specială, după o fascinaţie de ani de zile pentru transformările, fotografiile şi tuşele sale pe care le urmăream în reviste.
 
Alexandru Abagiu, make-up artist L’Oreal Paris, m-a transformat pur şi simplu, iar până la retuşul final, l-am descusut şi i-am aflat convingerile, poveşti şi experienţele memorabile. 
 
CSÎD: M-am simţit extraodinar în timpul machiajului, dar mai ales după ce am văzut rezultatul! Cât de mult contează zestrea genetică a clientelor tale, cât priceperea ta şi cât performanţele produselor de machiaj în reuşita unui machiaj?
 
Alexandru Abagiu: Ca să îţi răspund cât mai concis, probabil 30-50-20%, însă fiind atât de multe variabile şi mai ales pentru că vorbim de rezultat, acesta este influenţat şi de starea de spirit a persoanei, de motivul pentru care se machiază şi aici aş putea să-ţi înşir tot atâtea motive câte femei sunt pe acest pământ. Important din punctul meu de vedere este să existe chimie şi asta se extinde asupra celor trei variabile enumerate de tine.
 
CSÎD: Îmi spuneai că nu există mari diferenţe între produsele de machiaj accesibile şi cele foarte scumpe. Şi totuşi industria luxului prosperă. Care este explicaţia?
 
A.A.: Imaginea vinde şi în acest context, marii producători caută imaginea potrivită pentru fiecare segment de piaţă. Ce îmi place mie şi cercului meu cu siguranţă nu îi place sau nu este uşor digerabil vecinei mele cu doi copii şi un venit mediu, asta ca să nu mai condimentez ecuaţia cu adolescenţii zilelor noastre. Există diferenţe de cost rezultate din campaniile de maketing, din ambasadoarele semnate pentru promovare, packaging şi zonele de desfacere targetate. Din punctul meu de vedere, luxul prosperă pentru că, în ultimii ani, au apărut schimbări de comunicare, o împrospătare a clientelei şi dacă te uiţi numai la ascensiunea acestor “it girls” în campaniile publicitare ale mărcilor de lux, o să înţelegi că publicul targhetat îşi schimbă identitatea pe care credeam că o cunoşteam foarte bine în urmă cu 5-10 ani.

 

Pagina 1 din 3
Cât ar trebui să dureze duşul iarna!
Cât ar trebui să dureze duşul iarna!