Alex Karkhi, despre presiunea de a arăta întotdeauna perfect: „În social media suntem înconjurați de o perfecțiune de multe ori contrafăcută” INTERVIU EXCLUSIV

  • Publicat:

‘Trebuie să fim frumoase!’ Societatea ne dictează această idee, iar noi, femeile, ne dorim să afișăm un look cât mai îngrijit și mai fresh.

Alex Karkhi, medic rezident in chirurgie maxilo-facială, ne îndeamnă însă să fim în primul rând informate, să alegem medicul specialist potrivit și mai apoi să ne avântăm în proceduri estetice care să ne înfrumusețeze în mod plăcut chipul.

Iată ce ne-a declarat Alex într-un interviu recent, realizat în exclusivitate pentru csid.ro.

Până mai ieri vorbeam de botox și acid hialuronic, astăzi vorbim despre celule stem și exozomi

CSID: Alex, ce te-a determinat să alegi estetica facială?

Alex Karkhi: Dintotdeauna am fost atras de artă, de frumusețe, iar din timpul facultății am fost fascinat de cât de complicată poate fi anatomia facială comparativ cu cea a corpului uman. Cred că atracția mea pentru estetică este un amestec între ceea ce văd la exterior vs. ceea ce știu că se află în interior, sub piele.

(…) Da, mă definește ideea de a putea ajuta, de a corecta un defect, de a fi competitiv, de a fi din ce în ce mai bun, iar estetica este un univers fără margini, nu există nimic să o cuprindă în totalitate, să o putem fini, și chiar defini. Estetica este într-adevăr pasiunea și dragostea mea pentru medicină. Nicidodată nu o să termin de învățat sau de practicat în estetică. Aceasta va evolua și va deveni tot mai aproape de ideal, de Perfecțiune. Ar fi greșit să spun că eu am ales estetica. Ea m-a ales pe mine.

CSID: Domeniul esteticii a evoluat imens. Care sunt cele mai noi și mai revoluționare descoperiri din acest domeniu și care este aportul lor în ce privește reușita unei intervenții?

Alex Karkhi: Întrucât vreau să mă restrâng doar la estetică facială, evoluția este de-a dreptul Uimitoare, până mai ieri vorbeam de botox și acid hialuronic, astăzi vorbim despre celule stem și exozomi.

(…) Să dezvoltăm puțin. Estetica poate fi pe de-o parte corectivă, atenuăm aspectul unei zone, îl îmbunătățim, îl facem să devină mai plăcut, și astfel ajutăm pacientul să își dezvolte mai multă stimă și încredere în sine, poate fi reparativă, în situația unei traume sau a unui accident spre exemplu, unde e nevoie de a repara un defect obținut și de a întoarce aspectul pacientului la o formă cât mai apropiată de cea inițială, naturală, ajutând astfel pacientul să își poată trăi viața într-un mod normal în societate, și mai poate fi regenerativă, iar aici mă refer la ‘întoarcerea timpului’, la medicină pro- și anti-aging, la întinerire, la acea ‘magie’ pe care o facem în clinică și care ajută pacienții să își recâștige fericirea când se privesc în oglindă dimineața. Atunci când vârsta corpului o ia înainte, dar vârsta sufletului rămâne oprită undeva, avem nevoie de estetică, de medicină, de tehnologie, evoluție, și de ce nu, de puțină credință. 

Ceea ce mi se pare de o noutate notabilă este ușurinta cu care putem utiliza dispozitivele medicale astăzi și modul în care le putem folosi împreună ca o singură unealtă. Spre exemplu, am gândit un tratament unde folosesc un anumit laser facial, fracționat, non-ablativ, pentru a crea un ten incredibil, împreuna cu un ser compus din acid hialuronic cu 5 feluri de molecule, peptide și exozomi, ce sunt extrași din celule stem, ser pe care îl introduc într-un alt dispozitiv care conține CO2 lichid ce are o temperatură de -70 grade C, care vine cu o presiune egală cu viteza sunetului, ce transformă serul în nanoparticule de 100 de microni, ce pătrund prin epiderm și ajung în derm fără să mai folosesc deloc ace. Acesta este un tratament pe care l-am botezat ‘DR.K Red Carpet’ și care are rolul să îți imbunătățească fantastic pielea.

CSID: Care sunt intervențiile pe care le realizezi cel mai des în clinică? Există vreun trend pe care româncele îl țintesc în mod special în materie de estetică?

Alex Karkhi: Nu mă feresc să neg că cel mai des efectuat tratament este cel cu Botox. Cine a făcut Botox la mine știe la ce mă refer când spun că e un lifting într-o Sticluță. 

Imediat după Botox, în competiție sunt tratamentele pentru corecția cearcănelor. Ori cu acid hialuronic, ori cu lipofilling, adică transfer de grăsime proprie. 

Pe locul 3, se află corecția ridurilor naso-geniene, cele din jurul gurii, fiindcă pierdem cu timpul volumul de grăsime din această zonă și ne face să arătam obosiți și mai în vârstă. Tratamentul meu preferat aici este stimularea de colagen cu ajutorul unor produse speciale, specifice, care stimulează colagenul propriu până la 4 ani, chiar și mai mult.

(…) Trendurile vin și pleacă. Mă bucur pentru pacientele mele fiindcă au înțeles de la bun început că Trendul înseamnă să arați natural, simplu, elegant. Și mă bucur că vin tot mai multe paciente noi la mine pentru că vor să arate natural. Ce înseamnă să arăți natural? Să fii frumoasă dar fără nimic kitsch, nimic ostentativ, nimic exagerat.

CSID: Cît de mare e presiunea „imaginii perfecte”, promovată în social media?

Alex Karkhi: Aici am putea scrie câteva pagini. Chiar am scris un articol pe tema asta și l-am publicat într-un jurnal renumit de estetică din UK. 

Într-un fel simt că influența nu mai este dictată de TV. Ci de social media. Pentru că înainte vedetele erau doar persoanele care apăreau la tv, dar acum poți include în această categorie și oameni din online, Instagram, Facebook, Snapchat, de exemplu, care până la urmă asta fac: influențează. Româncelor le plac femeile frumoase. Am observat asta. Și cel mai mult cele din alte țări. Frumoase la față, frumoase la corp, dar în final ne uităm totuși la poze. Poze care sunt de multe ori modificate. Modificările creează de fapt presiunea. Nevoia de ieșit din comun. 

(…) La tv, poți vedea și defecte, asta e frumos. Pentru că și în realitate acele defecte există, suntem înconjurați de ele, dar în social media suntem înconjurați de o Perfecțiune de multe ori contrafăcută, ‘fake’ din păcate. Nu vreau să mă înțelegi greșit, doar că mă refer aici la puterea de discernământ a publicului care privește acea realitate, care devine din ce în ce mai tânăr. Spre exemplu, înainte, intervențiile de estetică și chirurgie plastică erau căutate în mare parte de pacienți de peste 40 ani. Statistic vorbind. Astăzi datorită încurajării din social media, pacientele din clinici au devenit cele cu vârste cuprinse între 18 și 30 ani căutând să se înfrumusețeze, unde deseori, aceste proceduri de înfrumusețare nu sunt necesare.

(…) Consumul de proceduri estetice a devenit un simbol de bunăstare financiară. Iar această încurajare de a căuta fără rost modificarea facială sau corporală contribuie și intensifică conceptul de nevoie de frumusețe creând astfel sindromul de dismorfism și anxietate socială printre generațiile tinerilor. 

Pentru a evita acest lucru, esteticienii ar trebui să urmărească să conteste ideile simpliste și uniforme despre tinerețe, simetrie și perfecțiune și, în schimb, să sărbătorească eleganța unică pe care individualitatea, asimetria și vârsta o pot aduce chipului uman.

Urmărește CSID.ro pe Google News
Alice Moisescu - Web-Editor
Ambițioasă, consecventă și iubitoare de frumos, așa cum se descrie chiar ea, Alice este consultant de imagine. Și dacă în adolescență era fascinată de mănușile sau pălăriile bunicii și se inconjura de reviste precum Vogue, Marie Claire sau Harper’s Bazaar, ei bine... acum Alice este ...
citește mai mult
Recomandare video
Protecția solară pe înțelesul tuturor