Dr. Anca Hâncu: Cum ne menținem greutatea și după masa de Paște

Masa de Paște poate să ne adauge câteva kilograme la siluetă.
27.04.2021 | Bianca Poptean

Pentru că masa de Paște se apropie cu pazi repezi, la fel și tentațiile culinare precum pasca sau cozonacul, ne-am gândit să aflăm ce și cum ar trebui să mâncăm de Paște. Dr. Anca Hâncu, medic nutriționist, ne-a oferit câteva sfaturi despre cum să ne menținem greutatea și după masa de Paște.

În această perioadă, vegetalele (tot ce este verde, roșu, portocaliu, galben) ar trebui să se regăsească în salate, legume la cuptor sau la grătar ori  în mâncăruri de legume. O farfurie corectă presupune jumătate cu legume, un sfert cu carne sau pește și celălalt sfert cu o felie de pâine, puțin orez sau mămăligă.

Ce și cum mâncăm la masa de Paște

Oamenii ar trebui să-și stabilească prioritățile. Cei cărora le place friptura de miel pot savura la prânz o masă cu o friptură de miel, dar important este să nu mănânce prea multă friptură de miel sau să fi mâncat deja prea multe aperitive înainte. Friptura de miel trebuie asezonată cu multă salată, cu o garnitură de legume, astfel încât să respecte principiile alimentației corecte. Iar masa n-ar mai trebui încărcată cu altceva.

Sugestia doamnei Dr. Anca Hâncu este ca drobul sau alte aperitive să fie consumate dimineața, în niciun caz la aceeași masă cu friptura de miel. Tot dimineața (10.30 – 11.00) se poate mânca și un ou roșu, o felie de drob, o felie de pâine, ridichi și ceapă verde. Apoi lăsăm puțin timp să avem timp de digestie, facem o plimbare și abia după aceea trecem la masa de prânz. Propunerea nutriționistului este să mai stăm o perioadă de timp, să bem o cafea, să socializăm cu cei dragi și abia după aceea să mâncăm desert.

În ceea ce privește numărul de ouă, recomandarea doamnei Dr. Anca Hâncu este de două ouă pe săptămână pentru persoanele sănătoase.  Cele care au hipercolesteremie sau tulburări cardiovasculare vor avea restricții speciale discutate anterior cu medicul cardiolog sau nutriționist.