Dr. Anca Hâncu: Ce alimente să consumăm când ținem post

Este important ca în post să nu ne îngrășăm și să îl ținem corect.
25.11.2020 | Bianca Poptean

Suntem în plin post al Crăciunului și mulți dintre noi țin acest post. Fie că o facem din rațiuni religioase sau doar ne dorim să avem o perioadă în care să mâncăm mai multe fructe și legume, pentru toți este important să alegem o alimentație sănătoasă. Medicul Anca Hâncu, doctor în nutriție, ne-a povestit  cum ar trebui să arate mesele noastre în timpul postului, astfel încât să nu ne privăm organismul de nutrienții de care are nevoie.

Postul poate să ne îngrașe

Medicul Anca Hâncu ne-a spus încă de la început cu ce este sănătos să înlocuim alimentele de origine animală. În niciun caz cu produse de patiserie sau cu cartofi prăjiți. Fasolea roșie, lintea, năutul în proporțiile potrivite, alături de legume și fructe pot transforma postul într-o perioadă în care, poate, chiar să scăpăm de câteva kilograme, în niciun caz să adăugăm un surplus.

Medicul a povestit și despre cum ar trebui să alcătuim meniurile – astfel încât să fie prezente toate grupele alimentare – și, mai ales, în proporțiile potrivite în funcție de sex, vârstă și activitatea fizică depusă. În interviul înregistrat în platoul Ce se întâmplă doctore, discuția a continuat cu carențele pe care le poate produce în organism o alimentație deficitară în proteine și vitamine, dacă și în ce situații este necesară apelarea la suplimente alimentare, ce alimente ar trebui neapărat evitate, cum să fim atenți atunci când citim etichetele alimentelor ce conțin înlocuitori ai produselor de origine animală.

Anca Hâncu a explicat de ce postul trebuie privit ca o perioadă în care să renunțăm la alimente de orgine animală, în care să ne exersăm echilibrul și cumpătarea, nu ca o perioadă în care putem mânca produse de patiserie sau cartofi prăjiți din belșug.

Secretul unui post ținut corect se află în alcătuirea meselor, prin respectarea principiilor alimentare de bază și înlocuirea proteinelor de origine animală cu proteine vegetale de calitate.

Cât de sănătoase sunt, de fapt, merele
Cât de sănătoase sunt, de fapt, merele