Care sunt semnele unui dezechilibru hormonal

05.04.2021 | Neagu Raluca

În corpul uman există peste 100 de hormoni, care sunt responsabili pentru starea fizică şi psihică.Primul lucru care influenţează negativ activitatea hormonală sunt dietele restrictive. Orice dezechilibru hormonal se reflectă în starea ta de sănătate. Află care sunt semnele unui dezechilibru homonal.

Care sunt semnele unui dezechilibru hormonal

Hormonii sunt substanțe extrem de importante și orice dezechilibru hormonal se reflectă în starea ta de sănătate. Iată ce semnale poți primi de la corpul tău, care pot fi semnele unui dezechilibru hormonal.

  • Variațiile de estrogen și progesteron duc la menstruații neregulate, în cazul unui nivel scăzut.
  • Progesteronul scăzut duce, de asemenea, la insomnii, somn neregulat sau transpirații nocturne.
  • Excesul de hormoni androgeni duce la apariția acneei, a tenului gras, uleios, cu pori deschiși.
  • Lipsa de concentrare, confuzia și ceața mentală sunt semne ale unui nivel redus de estrogen și progesteron.
  • Aceeași combinație de hormoni este responsabilă cu balonarea, meteorismul, problemele digestive.
  • Dezechilibrele hormonale duc la oboseală cronică, energie scăzută și iritabilitate. Un control al tiroidei poate fi util.
  • Un nivel scăzut de leptină duce la acumularea rapidă de kilograme, pentru că metabolismul încetinește odată cu vârsta.
  • Durerile de cap frecvente pot fi semnul unui nivel scăzut de estrogen.
  • Scăderea libidoului, atât la bărbați cât și la femei, este o consecință a unui nivel scăzut de testosteron.

Metode naturale de echilibrare hormonală

Primul lucru care influenţează negativ activitatea hormonală sunt dietele restrictive. Acestea încetinesc metabolismul, de aceea vei câştiga imediat în greutate după ce revii la alimentaţia normală.

Hormonul stresului, cortizolul, favorizează apariţia grăsimii abdominale, cauzează probleme digestive şi de somn.Asiguraţi-vă că dormiţi destul, pentru a restabili nivelul cortizolului în organism.

Hormonii au nevoie de grăsimi sănătoase. Consumaţi avocado, nuci, seminţe, ulei de măsline sau de cocos. Bacteriile bune din corp ajută hormonii să funcţioneze.
Antibioticele în exces afectează flora intestinală şi activitatea hormonală.Consumaţi lactate fermentate de tip iaurt sau kefir pentru a ajuta bacteriile bune.

Ficatul este responsabil cu reglarea nivelului hormonal. Dacă este suprasolicitat cu toxine, nu poate elimina estrogenul în exces.Evitaţi alcoolul, mâncatul abundent seara şi eliminaţi produsele din plastic.

Vitamina D este importantă pentru sistemul imunitar şi pentru activitatea hormonală. Modul cel mai simplu de asimilare este expunerea responsabilă la soare şi consumul de brânzeturi, peşte, ouă, cereale integrale.

Hormonii tiroidieni pot da peste cap organismul. Faceţi periodic teste pentru a determina nivelul lor.