Un nou tip de radioterapie poate elimina tumorile cancerigene

Radioterapia concentrata catre anumite zone ale corpului poate elimina tumorile care s-au dispersat, oferindu-le luni sau ani de viata in plus pacientilor suferinzi de cancer, care nu au alte optiuni, este concluzia unui studiu dat publicitatii de cercetatorii din Statele Unite.
Un nou tip de radioterapie poate elimina tumorile cancerigene
no title

Cercetatorii spun ca noile tehnici de iradiere pot ataca metastazele una cate una. Experimentul, realizat pe un numar de 29 de pacienti, a aratat ca radiatiile au stopat evolutia tuturor tumorilor in cazul a 21% dintre pacienti, pentru o perioada de 10 luni pana la doi ani. "Acest lucru a fost realizat pe pacienti in cazul carora terapiile standard au esuat si care nu mai aveau alte optiuni", a declarat Ralph Weichselbaum, de la Centrul medical al Universitatii din Chicago, coordonator al studiului.

Rezultatele nu au fost suficient de relevante, deoarece la unii pacienti efectele au fost diferite, au precizat membrii echipei de cercetare, intr-un articol publicat in revista Clinical Cancer Research. Astfel, la sase pacienti doar tumorile radiate au evoluat, la altii sase inregistrandu-se o evolutie a tumorilor care nu au fost expuse la radiatii si la altii opt au aparut noi tumori, insa cele tratate nu s-au mai dezvoltat.

Cu toate acestea, coordonatorul studiului a precizat ca expunerea la doze mai mari de radiatii este sigura pentru multe parti ale corpului si ar putea avea efecte mai bune. El a spus ca numerosi pacienti suferind de diverse tipuri de cancer, inclusiv pulmonar, la gat, mamar, la colon si ovarian, sunt tratati in prezent prin expunerea la doze mai mari de radiatii si supravietuiesc pentru o perioada mai mare de timp.

Toti pacientii care au luat parte la experiment sufereau de cancer in faza avansata, cu metastaze in mai multe parti ale corpului. De regula, pacientii care sufera de cancer in metastaza mor, chiar daca urmeaza chimioterapie, cu exceptia pacientilor care sufera de cancer testicular sau de unele tipuri de cancer de sange.

Fiecare dintre pacientii care au luat parte la experiment au fost supusi la trei sesiuni de radioterapie orientata cu precizie catre tumorile din organismul lor. Noile tehnici de radioterapie cu tinta precisa pot limita deteriorarea tesuturilor sanatoase, in timp ce noile tehnici de imagistica ii ajuta pe doctori sa descopere tumori pe care, anterior, nu le observasera.

Zece dintre cei 29 de pacienti care au participat la experiment sunt inca in viata, altii noua traind aproape doi ani dupa ce au fost supusi radioterapiei. Cercetatorii spera ca vor identifica o semnatura genetica sau o alta modalitate prin care sa identifice pacientii care ar putea beneficia de pe urma acestor iradieri.

Tratamentul personalizat în cancerul de sân