Măslinele: un aliat împotriva cancerului!

Consumul de ulei de măsline, în loc de alte grăsimi, protejează nu numai arterele, ci şi celulele împotriva cancerului, potrivit unui nou raport publicat în Journal of the National Cancer Institute.
Măslinele: un aliat împotriva cancerului!

Consumul de ulei de măsline, în loc de alte grăsimi, protejează nu numai arterele, ci şi celulele împotriva cancerului, potrivit unui nou raport publicat în Journal of the National Cancer Institute.

Cercetătorii italieni au descoperit că utilizarea zilnică a uleiului de măsline, mai ales la salate, legume şi alte alimente, a scăzut riscul de cancer de plămâni cu 85%, aşa cum a arătat o analiză a dietei persoanelor care aveau sau nu boala.

Interesant este că folosirea uleiului de măsline la gătit nu a oferit protecţie împotriva cancerului, probabil din cauza faptului că încălzirea acestuia distruge anumiţi antioxidanţi, după cum bănuiesc cercetătorii.

Şi iată o veste bună legată de măslinele în sine. În mod surpinzător, măslinele conţin niveluri ridicate de antioxidanţi polifenolici, similari cu aceia din vinul roşu şi ceai, potrivit noilor teste realizate de dr. Claudio Galli de la Universitatea din Milano. Dr. Gali consideră că substanţele chimice din măsline sunt „foarte puternice” în detoxifierea colesterolului LDL din sânge, care, în alte condiţii, duce la obturarea arterelor.

Un alt avantaj pentru artere: substanţele chimice din măsline, chiar dacă sunt în cantităţi foarte scăzute, ajută la stoparea formării de plăci de aterom, primul pas spre coagularea care declanşează atacuri de cord şi accidente vasculare. Aspirina are un efect similar, de „subţiere a sângelui”.

Măslinele negre conţin mai mulţi antioxidanţi decât cele verzi şi numai uleiul extravirgin prezintă cantităţi semnificative de antioxidanţi, spune dr. Galli.

Aceasta este prima dovadă solidă că măslinele simple, ca şi uleiul de măsline, pot lupta împotriva bolilor şi îmbătrânirii!

Sursa: „Cum să prevenim îmbătrânirea” – Jean Carper

3 alimente pentru un somn liniştit
3 alimente pentru un somn liniştit