Invata sa te saturi light!

O masa copioasa cu putine calorii... nu te freca la ochi, se poate! Poti manca pe saturate si te poti simti plina de energie mult timp dupa aceea, fara sa te temi ca totul se va depune. Secretul consta in alegerea alimentelor cu o densitate energetica mic
Invata sa te saturi light!
Invata sa te saturi light!

Uita de „mananca mult si bine”, acum e vremea lui „mananca mult si sanatos”. Alegerea alimentelor sarace in calorii, dar pline de fibre si apa, iti permite sa mananci portii mari si sa scazi in greutate fara sa stii ce-i aia infometare. Cercetatorii din Pennsylvania au vrut sa se dumireasca si au rugat mai multi voluntari sa manance o salata mare numai cu ingrediente „usoare” inainte de masa, iar pe altii sa manance una mica, dar compusa din alimente „grele”. Primii au mancat mult mai putin la urmatoarele feluri, iar cei din urma au consumat in medie cu 8% mai multa mancare decat ceilalti, chiar daca salata lor a fost mai bogata in calorii. Consumarea unei portii generoase de mancare saraca in calorii – cum ar fi o supa sau o salata, orez brun, multe fructe si legume – este o strategie perfecta pentru controlul greutatii. Va aparea indata senzatia de satietate si, desi nu am consumat mai deloc calorii, ne vom simti pline. Mai multe voluntare au participat la un studiu pe aceeasi tema in Los Angeles, au renuntat la alimentele pline de calorii si le-au ales pe cele cu foarte putine din care au mancat insa pana n-au mai putut. Nutritionistii spun ca au castigat 800 de calorii mai putin zilnic si acest lucru a ramas neschimbat chiar daca mancau portii cu 25% mai mari decat inainte.  

Alimente cu acces nelimitat in farfurie
Trebuie sa mananci mai multe proteine – ele au iesit campioane in urma unor studii care au vrut sa stabileasca legatura dintre anumite alimente, numarul de calorii si senzatia de satietate. Ne simtim mult mai satule dupa ce le consumam, decat dupa o masa bogata in carbohidrati sau grasimi. Da-le unda verde si fibrelor pentru ca au aceleasi avantaje ca proteinele in aceasta privinta. Cercetarile au aratat ca daca mananci 14 grame de fibre in plus pe zi depui cu 10% mai putine calorii din consumul zilnic. Asta inseamna ca in patru luni poti pierde 2 kg doar datorita acestui lucru. Mananca asadar cat mai multe fructe, legume si cereale integrale pentru ca va disparea senzatia de foame care iti ameninta dieta, iar numarul caloriilor e foarte mic (creste treptat cantitatea de fibre din alimentatia ta ca sa nu iti superi stomacul).

Controversatele calorii negative
Alimentele cu calorii negative sunt cele care ard mai multe calorii in procesul lor de digestie decat contin de fapt. Sunt un fel de vis devenit realitate al tuturor care se confrunta cu probleme de greutate: slabesti mancand. Cei care au anuntat descoperirea lor au bulversat lumea dietelor. In sensul cel mai rau pentru cei care au inceput sa consume doar aceste alimente, in incercarea disperata de a slabi. Multe voci contesta existenta caloriilor negative si spun ca si cele mai hipocalorice alimente ne aduc mai multa energie decat e nevoie pentru a le digera. Iata insa lista alimentelor-minune: marul, ananasul, capsunile, grepfrutul, papaya, portocalele, spanacul, telina, usturoiul, castravetele, morcovul, ridichea, ardeiul iute, conopida. Sustinatorii lor spun ca, pentru a extrage substantele nutritive din aceste alimente, corpul arde mai multe calorii decat primeste de la ele. Consuma-le, pentru ca toate sunt sanatate curata, dar nu te limita la ele!

Plan de bataie a senzatiei de foame. Cu putine calorii!
– De cate ori ai ocazia alege salatele uriase (desigur nu cele cu sosuri hipercalorice, bacon sau branza foarte grasa). Salata verde are doar 13 calorii pe suta de grame si e plina de fibre si vitamine. Pune fara teama rosii (19 calorii/100 g), castraveti (doar 16 calorii/100g), ardei (17 calorii cel verde, aproape 40 cel rosu), morcovi (45 calorii), ciuperci (22 calorii). Alege telemeaua de vaca in locul celei de oaie. Iar daca ai la indemana mozzarela si mai bine. Evita parmezamul in exces (431 calorii/100 g) si emmentalerul care are cam tot atatea.   

– Nu ocoli castroanele pline cu supe si ciorbe (ideal ar fi sa ti le prepari tu acasa fara pic de ulei). Supa de pui cu taietei are in jur 75 calorii/ portia de 250 g, cea de rosii are 85.

– Alege oricand o portie XXL de fructe de mare sau peste. Primele au in jur de 80 calorii/100g, iar la peste avem pastravul cu 103 calorii/100 g, crapul cu 108, somonul – 188, salaul – 90 sau macroul cu 183.

– Fa-ti o salata delicioasa de fructe. Nu te zgarci la ingrediente: pune capsuni (27 de calorii/100 g), ananas (42 calorii), portocale (53 calorii), mere (55 calorii), banane (84 calorii), kiwi (in jur de 40 de calorii bucata).
– Tanjesti dupa o inghetata? Una cu caramel si nuci ajunge la 300 de calorii portia… Ce spui in schimb de pepene rosu – felii fara limita? Are numai 29 de calorii pe 100 de grame. Tu alegi.

– Iti mai vindem un pont: bea cat de multa apa poti pentru ca in combinatie cu produsele hipocalorice aceasta arde si mai abitir caloriile si iti induce o senzatie si mai mare de satietate.

 

Pofteste la o portie de racoare!
Pofteste la o portie de racoare!
Recomandări: