Ford testează un nou sistem de comunicaţie pentru îmbunătăţirea siguranţei la volan

Compania Ford a iniţiat un sistem experimental de comunicaţie care va avertiza şoferii că maşinile din faţă frânează brusc. Astfel, pericolul de accidente, dar şi aglomeraţia ar putea fi reduse considerabil, sunt de părere reprezentanţii oficiali ai Ford. Tehnologia se numeşte Electronic Brake Light şi funcţionează pe baza unui semnal wireless transmis între vehicule, care semnalizează maşinilor din spate că frânarea a fost iniţiată prin intermediul unui led care se aprinde. Sistemul s-ar putea dovedi extrem de eficient, în special în condiţii meteo nefavorabile sau în cazurile când drumul este plin de serpentine şi curbe periculoase, când vizibilitatea este extrem de redusă.
27.06.2013
Ford testează un nou sistem de comunicaţie pentru îmbunătăţirea siguranţei la volan

Compania Ford a iniţiat un sistem experimental de comunicaţie care va avertiza şoferii că maşinile din faţă frânează brusc chiar dacă acestea nu sunt în raza vizuală a şoferului, fiind obturate de alte vehicule sau mai departe. Astfel, pericolul de accidente, dar şi aglomeraţia ar putea fi reduse considerabil, sunt de părere reprezentanţii oficiali ai Ford.

Tehnologia se numeşte Electronic Brake Light şi funcţionează pe baza unui semnal wireless transmis între vehicule, care semnalizează maşinilor din spate că frânarea a fost iniţiată prin intermediul unui led care se aprinde.

Sistemul s-ar putea dovedi extrem de eficient, în special în condiţii meteo nefavorabile sau în cazurile când drumul este plin de serpentine şi curbe periculoase, când vizibilitatea este extrem de redusă.
Prin acest sistem, şoferii sunt avertizaţi din timp că în faţa lor sunt probleme şi astfel vor putea încetini în timp util, fără a exista pericolul unei coliziuni.

Compania a mai testat şi alte sisteme de securitate în trafic, printre care Obstacle Warning (alertează şoferii de obiectele apărute pe şosea) şi Traffic Sign Assistant (oferă informaţii în timp real de la centrele de management al traficului), care, odată ce îşi vor dovedi eficacitatea şi corectitudinea datelor, vor putea fi implementate în noile modele proiectate de Ford.

 

Sursa: lifedrive.com

Paula Rotaru
Paula Rotaru
A debutat în presa de sănătate în anul 2011, în redacția Farmacia Ta. Doi ani mai târziu intră în echipa Ce se întâmplă, Doctore?, alături de care este și astăzi. A scris peste 5.000 de articole în acest timp. Ține legătura cu medici din toate specialitățile și vă aduce zilnic ... citește mai mult
Cel mai nou articol Video:
Dr. Gina Chiriac: metode eficiente de a ne menține creierul sănătos