Dieta Mediteraneană, votată cea mai bună dietă din lume, al cincilea an consecutiv

Pentru al cincilea an consecutiv, dieta Mediteraneană își menține prima poziție în clasamentul celor mai bune diete.
12.01.2022
Dieta Mediteraneană, votată cea mai bună dietă din lume, al cincilea an consecutiv
Foto: shutterstock

Pentru al cincilea an consecutiv, dieta Mediteraneană își menține prima poziție în clasamentul celor mai bune diete, urmată de dieta DASH și dieta flexitariană. Nutriționiștii susțin că această dietă este cea mai bună pentru că este totodată și cel mai ușor de urmat. Specialiștii ne recomandă să încercăm să mâncăm cât mai sănătos și să fim mai flexibili cu privire la dietele pe care le adoptăm și să nu mai încercă să schimbăm prea multe lucruri deodată.

În 2022 dieta Mediteraneană a fost votată încă o dată ca fiind cea mai bună dietă. Pe locurile doi și trei în clasament se situează dieta DASH și dieta flexitariană. Acestea au fost listate în raportul anual U.S. News & World Report. Toate cele trei diete presupun reducerea alimentelor procesate și consumul de fructe, legume, linte, fasole, cereale integrale, nuci și semințe.

Un juriu de 27 de experți a analizat 40 de diete în funcție de câteva aspecte, inclusiv cât de ușor sunt de urmat și ce îmbunătățiri aduc în producesul de slăbire, atât pe termen lung, cât și pe termen scurt. Dietele au fost foarte bine studiate și s-a demonstrat de-a lungul anilor că ele îmbunătățesc semnificativ sănătatea populației. Există numeroase studii care demonstrează beneficiile pentru sănătate, atât cele oferite de dieta mediteraneană, cât și cele oferite de dieta DASH, ambele reducând riscul anumitor tipuri de cancere, boli cardiovasculare și diabet, toate cauze principale de deces la nivel global.

Dieta Mediteraneană și noile obiceiuri alimentare

Nu îți imagina că dacă aduci o schimbare în alimentație totul se va întâmpla peste noapte. Înainte de toate, trebuie să te obișnuiești cu noul stil alimentar, să înveți ce alimente ți se potrivesc, ce alimente ar trebui să eviți și mai ales să înveți să menții un echilibru, pentru că nu trebuie să fii vegetarian, vegan sau pescatarian.

Pentru început urmărește aceste schimbări alimentare timp e șase săptămâni înainte de a adopta altele noi. Când vine vorba de dieta DASH și reducerea consumului de alcool, încearcă să bei vinul alb, de exemplu, cu apă minerală în loc să bei un pahar de vin alb sec.

Alexandra Necsoiu
Alexandra Necsoiu

ALEXANDRA NECŞOIU, Web-Editor, alexandra.necsoiu@m.ro

Este absolventă a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării şi deţine o diplomă de master în Producţie Multimedia şi Audio-Video. Iubeşte să ... citește mai mult

Cel mai nou articol Video:
Dr. Gina Chiriac, psihoterapeut: tehnici de a ne respecta promisiunile față de noi înșine
Recomandări:
Doza booster oferă 90% protecție împotriva spitalizării
Doza booster oferă 90% protecție împotriva spitalizării
Centrul ASPERA, un an de acreditare, un an de bine pentru copiii cu nevoi speciale
Centrul ASPERA, un an de acreditare, un an de bine pentru copiii cu nevoi speciale