Cum poate regla magneziul tensiunea arterială

Magneziul poate reduce tensiunea arterială la persoanele care suferă de tensiune arterială ridicată, în conformitate cu noile descoperiri.
Cum poate regla magneziul tensiunea arterială

Magneziul poate reduce tensiunea arterială la persoanele care suferă de tensiune arterială ridicată, în conformitate cu noile descoperiri.

O meta – analiză, finanţată de Indiana University School of Medicine Strategic Research Initiative, oferă rezultate pozitive, arătând o asociere între un aport zilnic de magneziu şi o reducere a tensiunii arteriale.

Magneziul este deja recunoscut ca fiind esenţial pentru peste 300 de reacţii biochimice produse la nivelul organismului. Însă, de-a lungul timpului s-au desfăşurat o serie de cercetări pentru a determina dacă magneziul are un efect semnificativ şi asupra tensiunii arteriale.

A fost documentat faptul că magneziul are o importanţă deosebită pentru a menţine funcţiile nervoase şi musculare normale, un ritm cardiac constant, un sistem imunitar sănătos, ajutând, totodată oasele pentru a rămâne puternice. Noua cercetare include date culese de la 34 de studii clinice, cu un total de 2.028 de participanţi.

Cercetătorii au descoperit faptul că acei participanţi care au avut o medie de 368 mg pe zi de magneziu pentru aproximativ 3 luni au înregistrat o scădere a tensiunii arteriale sistolice de 2,00 mm Hg şi o scădere a tensiunii arteriale diastolice de 1,78 mm Hg. Nivelurile crescute de magneziu din sânge au fost asociate cu o îmbunătăţire a fluxului sanguin.

Un aport adecvat de magneziu poate fi realizat printr-o dietă sănătoasă

Cu toate că 82% din dozele suplimentare de magneziu în studiu au fost mai mari sau egale decât doza dietetică recomandată în SUA pentru adulţi, American Heart Association (AHA), afirmă faptul că magneziul, ca supliment, poate să nu fie necesar pentru ca efectul dorit să fie cel al menţinerii tensiunii arteriale.

Purtătorul de cuvânt al AHA, Penny Kris-Etherton, Ph.D., profesor de nutriţie la Universitatea din Pennsylvania, spune, pentru Medicalnewstoday: „Acest studiu subliniază importanţa de a consuma o dieta sănătoasă, care prevede cantitatea recomandată de magneziu ca o strategie pentru a ajuta la controlul de presiune din sânge.
Ea adaugă: „Este foarte important ca această cantitate de magneziu (368 mg / zi) să poată fi obţinută dintr-o dietă sănătoasă, care este în concordanţă cu recomandările dietetice AHA.”

Un aport important de magneziu se găseşte în legumele verzi, nuci, seminţe, cereale integrale sau unele cereale pentru micul dejun.
Un alt cercetător din cadrul meta-analizei, profesorul cercetător Yiqing Song, susţine că dovezile sugerează faptul că efectul antihipertensiv al magneziului poate fi eficient numai în rândul persoanelor cu deficit de magneziu sau insuficienţă. “Astfel de dovezi sugestive indică faptul că menţinerea statutului optim de magneziu în organismul uman poate ajuta la prevenirea sau tratarea hipertensiunii arteriale.”, conchide cercetătorul.

Această meta-analiză are, însă limitări ce ţin de numărul mic de participanţi la fiecare studiu şi rate semnificative de abandon.