Ce să adaugi în apa de băut pe timp de vară pentru o mai bună hidratare a corpului

  • Publicat:
Ce să adaugi în apa de băut pe timp de vară pentru o mai bună hidratare a corpului

În sezonul cald, foarte multe persoane își pun problema hidratării corecte și adaptării în cât mai bune condiții la temperaturile ridicate.

Apă este principalul constituent al organismului care reprezintă aproximativ 60% din greutatea corpului la bărbații adulți și 50-55% din greutatea corporală la femei. Organismul are nevoie de apă pentru a supraviețui și pentru a funcționa.

Care este rolul apei în organism și cât de importantă este o bună hidratare?

Hidratarea adecvată este extrem de importantă pentru bună funcționare a creierului. Când suntem bine hidrataţi, neuronii sunt alimentaţi cu nutrienți și sânge oxigenat, iar creierul funcţioneaza în parametri normali.

Deshidratarea uşoara cu pierderea de până la 1-2% din greutatea corporală poate afecta capacitatea de concentrare. Pierderea de greutate corporală de peste 2% datorită deshidratarii poate afecta abilitățile de prelucrare a informației și memoria de scurtă durata.

Apa ajută la menținerea unei greutăți corporale normale, stimulând metabolismul și reglând apetitul. Apă hidratează în mod natural pielea, oferindu-i un aspect sănătos, strălucitor și previne apariția ridurilor.

Fluidele în general sunt importante pentru funcţionarea inimii, iar menținerea unui volum adecvat al fluidelor este esențială pentru reglarea tensiunii arteriale.

Un rol important îl are și în digestia alimentelor și absorbția nutrietilor din tractul digestiv. Hidratarea insuficientă va încetini procesul digestiv și deshidratarea cronică poate duce implicit la constipație.

Sarea adăugată în apă ajută la mai bună hidratare a corpului pe timp de vară

„Dacă sunteți deshidratat și aveți nevoie de un impuls suplimentar, ar trebui să fie doar un vârf de cuțit de sare, nu suficient pentru a gustă”, spune Peter Bastian, MD, specialist în medicină preventivă.

Organizația Mondială a Sănătății (OMS) recomandă consumarea a mai puțin de 5 g de sare/zi. Această recomandare are ca scop prevenirea hipertensiunii arteriale și reducerea riscului de boli cardiovasculare la adulți.

Ce spun specialiștii

„Este esențial să recunoaștem că nu toată lumea trebuie să adauge sare la apă”, spune Bastian. „Majoritatea persoanelor pot obține suficient sodiu prin dietă lor, iar menținerea unei diete echilibrate și consumul de apă plată ar trebui să furnizeze suficienți electroliți pentru o hidratare adecvată”, încheie specialistul.

Sodiul este unul dintre cele mai importante elemente minerale din corpul omenesc. El intervine, alături de potasiu, în reglarea echilibrului hidrosalin, influențând astfel în mod direct valoarea tensiunii arteriale. De asemenea, sodiul are rol în menținerea în parametrii optimi a activității musculare și nervoase.

Citește și: Să nu bei niciodată apă dintr-o sticlă care a stat la soare! Iată care este pericolul uriaș care te paște

FOTO: Shutterstock

Urmărește CSID.ro pe Google News
Alice Moisescu - Web-Editor
Ambițioasă, consecventă și iubitoare de frumos, așa cum se descrie chiar ea, Alice este consultant de imagine. Și dacă în adolescență era fascinată de mănușile sau pălăriile bunicii și se inconjura de reviste precum Vogue, Marie Claire sau Harper’s Bazaar, ei bine... acum Alice este ...
citește mai mult
Recomandare video
Varză cu Cârnați Oltenești și omletă cu Șuncă Praga și Cotlet Haiducesc
Recomandări: