Buretele de vase colcăie de bacterii și microorganisme patogene! La ce interval de timp trebuie să-l schimbi, de fapt

Acesta este obiectul cel mai murdar din toată casa. Te poți îmbolnăvi ușor dacă nu îl schimbi la o perioadă de timp
sursa foto: envato

Un nou studiu efectuat de experți arată faptul că bureții de bucătărie s-au dovedit a fi terenul de reproducere ideal în cele din urmă pentru bacterii și microorganisme patogene. Materialul dens al acestora colonizează aproximativ 54 de miliarde de celule bacteriene. Iată la ce interval de timp trebuie să-l schimbi pentru a nu-ți afecta sănătatea.

Buretele de bucătărie, plin de bacterii și microbi dăunători

Bureții de vase sunt un adăpost preferat de bacterii și microbi, de aceea este important să fie înlocuiți la un anumit interval de timp. Acesta este folosit zilnic sau chiar de mai multe ori pe zi, așa că este mediul prielnic ca microorganismele să se înmulțească.

Conform cercetătorilor, bureții de vase au cea mai contaminată componentă din gospodărie și reprezintă habitatul ideal pentru diverși agenți patogeni alimentari, care pot dăuna grav sănătății.

Aceste constatări generează preocupări serioase, având în vedere că soluțiile de spălat vase sau compușii chimici nu reduc semnificativ încărcătura microbiană din bureții de bucătărie”, au menționat cercetătorii în studiul lor, conform Today.com.

Iată care sunt cele mai periculoase bacterii care se pot aduna în bureți:

Salmonella. Această bacterie poate fi găsită în ouă, carne și produse lactate și poate provoca intoxicații alimentare severe. Dacă buretele de vase este infectat cu salmonella și este folosit pentru a curăța suprafețele sau ustensilele de gătit, aceasta poate duce la contaminarea alimentelor și la apariția bolilor.

E.coli. Această bacterie este răspândită în mod obișnuit în intestinul uman și poate provoca infecții grave ale tractului digestiv. Dacă buretele de vase este contaminat cu E.coli și este folosit pentru a curăța tacâmurile, farfuriile sau ustensilele de gătit, aceasta poate duce la transmiterea bacteriei și la apariția bolilor.