Antiacidele şi de antibioticele administrate sugarilor pot duce la apariţia alergiilor

Studii recente au confirmat faptul că antibioticele şi antiacidele administrate copiilor sub 6 luni ar putea fi responsabile pentru apariţia alergiilor mai târziu în viaţă.
Antiacidele şi de antibioticele administrate sugarilor pot duce la apariţia alergiilor

Alergiile sunt în creştere, în special alergiile alimentare. În timp ce nimeni nu ştie sigur de ce se întâmplă acest lucru, o teorie importantă este că putem face lucruri care ne încurcă microbiomul natural.

Microbiomul nostru este compus din trilioanele de microorganisme care trăiesc pe şi în corpul nostru, cum ar fi bacteriile, ciupercile şi viruşii, toate acestea fiind responsabile nu doar pentru bolile pe care le facem, ci şi pentru sănătatea organismului când sunt în echilibru. Microbiomul afectează modul în care digerăm alimentele, ne menţinem o greutate sănătoasă, luptăm împotriva infecţiilor. Prin legătura cu sistemul imunitar, se consideră că microbiomul este legată şi de riscul nostru de a dezvolta reacţii alergice.

Două tipuri obişnuite de medicamente, antiacide şi antibiotice, ne pot defecta microbiomul. Antibioticele o fac prin uciderea nu doar a bacteriilor care ne îmbolnăvesc, ci şi a bacteriilor care ne ajută să ne menţinem sănătoşi. În ceea ce priveşte antiacidele, făcând stomacul mai puţin acid, ele fac mai probabil ca bacteriile din gură (care sunt în mod normal ucise de acidul din stomac când sunt înghiţite) să ajungă în intestin. Aceste bacterii din gură pot elimina bacteriile de care sistemul nostru digestiv are nevoie ca să funcţioneze în mod normal.

Într-un studiu publicat în JAMA Pediatrics, cercetătorii au studiat aproape 800 000 de copii de la naştere până la vârsta de 4 ani. Ei au încercat să vadă dacă acei copii care au primit antiacide sau antibiotice în primele şase luni de viaţă au dezvoltat alergii mai târziu, în copilărie. Ei au descoperit că acei copii care au primit antiacide au fost de două ori mai susceptibili de a avea alergii alimentare decât cei care nu primiseră astfel de medicamente, iar copiii care au primit antibiotice au fost de două ori mai susceptibili de a avea astm bronşic decât cei care nu au primit. Copiii care au primit antiacide sau antibiotice au prezentat şi un risc crescut de apariţie a altor afecţiuni alergice, de la febra fânului până la reacţii alergice severe.

 

Sursa: www.health.harvard.edu

Foto: pixabay.com

 

Cel mai nou articol Video:
Armando Lungu: despre vegetarianism și activitatea fizică