Ai probleme cu spatele? Iată ce sport poţi face!

Mişcarea în apă este benefică la toate vârstele şi contribuie la bună dispoziţie, dar şi la menţinerea greutăţii corporale şi la menţinerea tonusului muscular.
Ai probleme cu spatele? Iată ce sport poţi face!
Ai probleme cu spatele? Iată ce sport poţi face! foto Shutterstock

La nivel mondial milioane de oameni suferă de dureri de spate, iar numărul lor este în creştere având în vedere că din ce în ce mai multe persoane sunt sedentare. Persoanele care au dureri de spate în mod frecvent nu pot practica orice tip de mişcare. Înotul este însă o alegere execelentă.

Cu siguranţă aţi admirat măcar în fotografii nou născuţi care se bucură de beneficiile apei şi chiar înoată. Mişcarea în apă este una dintre cele mai naturale gesturi ale omului. şi poate fi practicată chiar şi de persoanele care au dureri de spate. 

Înotul – prieten al coloanei

Înotul ameliorează, previne durerile de spate şi acţionează benefic asupra articulaţiilor.
De ce este mai uşor să ne mişcăm în apă? În apă nu cântărim decât a zecea parte din greutatea noastră corporală.
În timpul înotului articulaţiile sunt mai puţin solicitate, coloana vertebrală se alungeşte, iar tendoanele, muşchii şi ligamentele se întind. Aceste mişcări sunt recomandate persoanelor cu lombalgii şi femeilor însărcinate.

Dacă aveţi probleme coloana verterbrală, întrebaţi medicul ortoped despre exerciţiile permise în bazinul de înot

Atenţie, în cazul unor deformări grave ale coloanei, trebuie evitat stilul de înot bras, din cauza că acest stil provoacă o cambrare accentuată a spatelui.
Persoanele care nu ştiu să înoate se pot bucura însă de beneficiile mişcării în apă alegâng sesiuni de aqua gym.