Verdict final asupra beneficiilor cafelei

Confuza si naucita de diversitatea mesajelor de atentionare cu privire la beneficiile ori din contra, dezavantajele pe care le are consumul de cafea? Ultimele studii referitoare la proprietatile boabelor de cafea vin sa clarifice definitiv acest lucru.
Verdict final asupra beneficiilor cafelei
Verdict final asupra beneficiilor cafelei

Confuza si naucita de diversitatea mesajelor de atentionare cu privire la beneficiile ori din contra, dezavantajele pe care le are consumul de cafea? Ultimele studii referitoare la proprietatile boabelor de cafea vin sa clarifice definitiv acest lucru.

Astfel, despre cafea nu se poate spune la modul general ca reduce sau sporeste riscul de atac de cord. Efectele sunt influentate de caracteristicile fiecarei persoane in parte si de abilitatile organismului sau de a procesa cofeina. Medicii nu pot stabili cu exactitate modul in care reactioneaza corpul fiecaruia la cofeina, astfel incat este destul de dificil sa dea un verdict cu privire la cantitatea de cofeina indicata spre consumul zilnic.

Acesta este motivul pentru care numeroasele cercetari realizate pana in prezent nu au reusit sa ne lamureasca daca este bine sau nu sa bem cafea zilnic sau sa renuntam definitiv la ea. De altfel, studiile care fac recomandari in privinta aportului de cofeina sunt hazardande, intrucat ceea ce ii face bine unei persoane, ii poate face rau alteia.

Ultimele rezultate sugereaza insa ca nu exista niciun risc pentru indivizii sanatosi sa consume cafea cand simt nevoia. Mai mult decat atat, in cazul femeilor sanatoase, doua pana la trei cesti de cafea zilnic scad riscurile de deces cu 18 procente, in timp ce patru sau chiar cinci cesti pe zi, le scad cu 26%.

In cazul in care sanatatea nu-ti permite sa consumi bauturi bogate in cofeina, trebui sa fii precauta nu doar in cazul cafelei. Specialistii atrag atentia ca mai exista si alte bauturi bogate in cofeina: o doza de Cola sau Cola dietetica are 45.6 mg, o doza de Red Bull contine 80 mg, o ceasca de ceai negru contine circa 50 mg, iar ceaiul verde, aproximativ 15 mg. Pana si cafeaua decofeinizata prezinta cateva miligrame de cofeina.
 

Prietenia cu obezii ne ingrasa
Prietenia cu obezii ne ingrasa