Tehnica inedită de combatere a insomniei: metoda 4-7-8

13.10.2022
Tehnica inedită de combatere a insomniei: metoda 4-7-8
Sursa foto: shutterstock

Dacă ești una dintre acele persoane care suferă de insomnie sau care are probleme cu odihna, sunt sigură că ai încercat deja totul. De la ceaiuri relaxante sau suplimente pe baza de valeriana și până la plimbări în aer liber înainte de culcare. Dar ce zici de metodă 4-7-8? Iată ce presupune aceasta mai exact! 

Metoda care te ajută să adormi, recomandată de specialiști: tehnica 4-7-8

Tehnica 4-7-8 este o metodă Yoga. O poți pune în aplicare oriunde, oricând și, după spusele medicilor, poți adormi cu ajutorul său în mai puțin de un minut.

Ce pași trebuie să respecți în aplicarea metodei 4-7-8?

  • Pasul 1: poziționează limba în spatele dinților de sus, în cerul gurii; timp de un minut limba va rămâne în aceeași poziție
  • Pasul 2: trage aer în piept profund și expiră prelung pe gură
  • Pasul 3: închide gură și aplică respirația după cum urmează: inspiră lent pe nas preț de 4 secunde, ține-ți respirația preț de alte 7 secunde și apoi expiră puternic timp de 8 secunde
  • Pasul 4: repetă întreg procesul până ce vei cădea într-un somn adânc (de regulă e nevoie de 4 repetări, căci rezultatele nu vor întârzia să apară)

În afară de faptul că te poate ajuta să adormi rapid, această metodă mai poate fi folosită și pentru calmare în situațiile stresante, în alungarea stării de anxietate sau aplanarea conflictelor.

Metoda funcționează atât de bine pentru că forțează încetinirea bătăilor inimii.

Se recomandă folosirea acestei tehnici de două ori pe zi pentru a putea observa cu adevărat beneficiile sale.

Metoda 4-7-8: beneficii pentru sănătatea organismului

Tehnica de respirație mai sus descrisă este percepută drept un calmant natural pentru sistemul nervos, contribuind totodată și la reducerea tensiunii și ajutând organismul să se relaxeze.

Aceasta implică reglarea respirației în funcție de numărul de secunde 4,7,8 – acest lucru permițând oxigenului să între mai bine în plămâni. Acest surplus de oxigen are un efect relaxant major asupra organismului parasimpatic, care induce o stare totală de calm și de liniște. Mai mult, ajută la limpezirea gândurilor și la destinderea mușchilor.

Pe lângă faptul că relaxează sistemul nervos parasimpatic, metoda 4-7-8 te poate ajuta să te conectezi mai bine cu organismul tău, să fii în totală armonie cu acesta. Te poate distrage de la gândurile care îți inundă mintea și care nu te lasă să te odihnești. Căci despre asta este vorba. Totodată, este eficientă și în combaterea anxietății.

Concluzie

Aplică și tu această metodă, vei simți cum toate simțurile se vor calma, cum bătăile inimii se vor tempera, iar mintea se va liniști. Pur și simplu, întreg corpul se va relaxa, iar tu vei cădea într-un somn adânc mai curând decât crezi!

Surse: cnn.com, healthline.com, vogue.com

Urmărește CSID.ro pe Google News
Alice Moisescu
Alice Moisescu
Ambițioasă, consecventă și iubitoare de frumos, așa cum se descrie chiar ea, Alice este consultant de imagine. Și dacă în adolescență era fascinată de mănușile sau pălăriile bunicii și se inconjura de reviste precum Vogue, Marie Claire sau Harper’s Bazaar, ... citește mai mult
Recomandare video
Anevrismul de aortă ascendentă: simptome și tratament