Painea ne face fericiti si ajuta la calmarea durerilor

Painea, cerealele, cartofii, pastele si orezul sunt cele mai bogate alimente in carbohidrati, acea categorie de nutrienti invinovatita de acumularea kilogramelor in plus.
Painea ne face fericiti si ajuta la calmarea durerilor
Painea ne face fericiti si ajuta la calmarea durerilor

Painea, cerealele, cartofii, pastele si orezul sunt cele mai bogate alimente in carbohidrati, acea categorie de nutrienti invinovatita de acumularea kilogramelor in plus. Carbohidratii au  fost asociati cu cresterea insulinei, hormon care duce la depunerea depozitelor adipoase. Astfel, multe dintre regimurile de slabit celebre recomanda scaderea numarului de carbohidrati sau renuntarea totala la aceasta categorie de alimente.

Medicii recomada insa un aport moderat de paine sau cereale integrale, care stimuleaza creierul sa produca serotonina, hormonul care ne regleaza starea de bine, somnul si apetitul, ajutand si la calmarea durerilor. Specialistii recomanda orezul brun, cartofii dulci si pastele din grau integral.

Apoi, carbohidrati se gasesc si in brocoli, ardei, fasole uscata sau porumb, alimente satioase si bogate in elemente nutritive naturale. Nutritionistii spun ca este indicat sa servim o gustare cu o felie de paine neagra sau o jumatate de cana de cereale.

In plus, multi carbohidrati au si un continut mare de fibre, benefice pentru digestie, scaderea nivelului de glucoza din sange si controlul diabetului. Fiind nutritive, aceste alimente mentin senzatia de satietate pentru o perioada mai mare de timp. De exemplu, boabele de fasole, cartofii si orzul sunt recunoscute ca potolesc foamea dupa cateva inghitituri.

Aliment energetic esential

Poate cel mai important este faptul ca aceasta categorie de alimente reprezinta o sursa de energie cu care se alimenteaza muschii. Totodata, energia aceasta ajuta la o mai buna functionare a creierului, oaselor, glandelor, hormonilor si inimii. 

Gustari energizante pot fi biscuitii din cereale integrale cu unt de arahide, humus cu morcovi dulci, o felie de paine cu branza. Important este sa alegem portii cat mai mici, pentru a beneficia de efectele pozitile ale carbohidratilor, fara a cadea in panta acumularii de depozite adipoase. „Painea este un aliment energetic esential, este un aliment de baza, care nu poate fi scos din alimentatia omului sanatos.

Este o sursa de glucide complexe.

Controversele au aparut la painea alba, care este mai putin bogata nutritional. Dar aceasta poate fi inlocuita cu painea neagra sau painea intermediara. Pentru cei care vor sa slabeasca, si nu ma refer aici la obezi, este exagerata masura de a renunta definitiv la paine, cel mult pot reduce cantitatea consumata zilnic”, sustine prof.dr.Dan Cheta, nutritionist la Institutul de Boli de Nutritie si Diabet. 

Potrivit ultimelor statistici, cei mai mari consumatori de paine sunt pensionarii. Astfel, cerealele si produsele din cereale reprezinta 42,8% din aportul caloric al batranilor si doar 9,5 procente este alocat pentru carne si preparate din carne. (C.M.)