Nu mânca acești 3 pești! Pot provoca depresie, insomnie și chiar ceață mentală

Oamenii preferă să consume pește des, pentru că sunt o sursă excelentă de proteine și de acizi grași. Dar specialiștii trag un semnal de alarmă!
  • Publicat:
Nu mânca acești 3 pești! Pot provoca depresie, insomnie și chiar ceață mentală

Peștele este recomandat de mulți nutriționiști ca fiind o sursă excelentă de proteine și de acizi grași. Persoanele care consumă pește au de obicei un stil de viață sănătos. Din nefericire, peștele și fructele de mare din comerț conțin cantități mari de mercur, așa că medicii recomandă prudență la consumarea lor. Specialiștii susțin să avem grijă când alegem tipurile de pește. Unii pot provoca depresie, insomnie și chiar ceață mentală.

Nu mai consumați acești 3 pești

Peștele este considerat o opțiune proteică foarte sănătoasă, bogată în acizi grași omega-3, vitamina D și minerale benefice pentru organism. Asociația Americană a Inimii recomandă să consumăm pește de 2-3 ori pe săptămână, însă medicii trag un semnal de alarmă. Anumiți pești ar trebui evitați.

Din păcate, apa mărilor și oceanelor este contaminată cu mercur, așadar, peștii ajung și ei să fie contaminați cu acest metal periculos. Doctorul Radu Țincu a precizat că unele specii de pește conțin mai mult mercur decât altele.

Citește și: Peștii de care trebuie să te ferești. Medic: Nu arată rău, nu miros urât şi nici gust ciudat nu au

Conțin mult mercur și devin periculoși pentru organism

„Peștii care sunt în lanțul trofic cel mai evoluat, cei mai mari și răpitori, sunt cei mai încărcați. Și este frecvent folosită ca exemplu comparația dintre sardină și rechin. Sardina și rechinul au o diferență de aproape 200 de ori în ceea ce privește cantitatea de mercur. Rechinul are mult mai mult mercur, pentru că el mănâncă toate celelalte specii care au acumulat mercur. Prima regulă când alegem să mâncăm pește și fructe de mare e să vedem de unde provin și a doua e să alegem pești mici care nu sunt răpitori, pentru că aceștia sunt mai puțin încărcați, comparativ cu cei mari”, a explicat Radu Țincu, la DC Medical. 

Evitați tonul, rechinul și somonul

Peștii care conțin cele mai mari cantități de mercur sunt tonul, rechinul și somonul. Drept urmare, ar trebui pe cât posibil să evităm consumul acestor specii. Specialistul recomandă să mâncăm pești de acvacultură.

Mai bine mâncăm o săptămână păstrăv de acvacultură și altă săptămână un pește de mare, de dimensiuni mici. Sunt astfel de încărcări, dar nu trebuie să devenim extrem de agitați cu această problemă. Important e să știm că există această problemă, că există riscul, important e să ne verificăm la un interval de timp nivelul de mercur din sânge și să știm că există posibilitatea să-l eliminăm și odată cu el, toate riscurile de toxicitate scad”, a mai adăugat specialistul.

Sursa foto: Shutterstock

Urmărește CSID.ro pe Google News
Recomandare video
Varză cu Cârnați Oltenești și omletă cu Șuncă Praga și Cotlet Haiducesc