Modificarea unghiilor, un semn că ai avut COVID-19?

Un epidemiolog britanic a investigat cazul unei tinere și a vorbit recent despre fenomenul în care unghiile sunt afectate de COVID.
06.05.2021 | Alexandra Necsoiu
Modificarea unghiilor, un semn că ai avut COVID-19?
Foto: shutterstock

Sunt atât de multe lucruri ciudate care se întâmplă în corpul tău atunci când te recuperezi în urma infectării cu COVID-19, de la tuse persistentă, până la căderea părului. Acum, un nou efect advers atrage atenția: modificarea unghiilor. Un epidemiolog britanic a investigat cazul unei tinere și a vorbit recent despre fenomenul în care unghiile sunt afectate de COVID. Mai exact, acestea au un aspect ciudat, dar dau semne de regenerare.

Multe persoane au lăsat comentarii la postarea medicului menționând că s-au confruntat cu această problemă după ce au fost infectate cu noul coronavirus.

”Am observat asta și căderea părului pentru trei luni după ce am avut COVID” și ”Așa arătau și unghiile mele după ce am fost diagnosticată cu COVID. A durat două luni de la infectare” sunt câteva dintre mesajele urmăritorilor.

Ce se întâmplă cu unghiile după ce te infectezi cu COVID-19?

Există un termen medical pentru această problemă- liniile lui Beau. Atunci când de cofrunți cu un sres major, precum o boală, practic schimbi ciclul de creștere și dezvoltae a unghiei. Cel mai probabil vei observa acest semn la toate unghiile, atât la mâini, cât și la picioare. Chiar dacă ai avut COVID-19, acestea nu vor apărea instant, ci în decurs de două-trei luni.

Este vorba de linii cu caneluri adânci care se desfășoară dintr-o parte în alta pe unghie. Nu este necesar ca toate persoanele care au avut COVID să se confrunte cu liniile lui Beau, iar la altele poate că nu sunt atât de evidente încât să semnaleze o problemă. De asemenea, nu înseamnă că dacă această afecțiune apare ai fost infectat cu noul coronavirus. Se știe că orice boală sistemică poate întrerupe creșterea unghiilor și poate reflecta un aspect ciudat al unghiilor. Gripa, infecțiile și orice produce febră poate cauza aceste apariții. Chiar și tratamentul de chimioterapie poate cauza liniile lui Beau.

Nu este ceva pentru care să te îngrijorezi, deoarece este pur și simplu o reacție a corpului care-ți transmite că a trecut printr-o schimbare, printr-o provocare. Vestea bună este că se poate corecta chiar și fără tratament, iar dacă vezi această schimbare la nivelul unghiilor, nu este permanentă.