Când să nu bei cafea. Orele și situațiile în care să o eviți pentru a nu suferi de probleme de stomac

Iată când să nu bei cafea pentru a nu-ți afecta sănătatea. Deși are numeroase beneficii, în anumite situații poate reprezenta un pericol.
Când să nu bei cafea. Orele și situațiile în care să o eviți pentru a nu suferi de probleme de stomac
Foto: shutterstock

Cafeaua este una dintre cele mai consumate băuturi din lume. Absolut normal dacă luăm în calcul beneficiile pe care le are pentru sănătate. Odată ce își face efectul crește și productivitatea, abilitățile cognitive sunt și ele intensificate, digestia este îmbunătățită și efectele antiinflamatorii nu întârzie să apară. Cu atât de multe beneficii la bază, tot există posibilitatea ca această băutură să facă mai mult rău decât bine, iar asta dacă este consumată la ora nepotrivită. Iată când să nu bei cafea pentru a nu-ți afecta sănătatea.

Când să nu bei cafea

Seara

Nu este indicat să bei cafea seara pentru că îți poate afecta somnul. Se întâmplă ca iubitorii de cafea să înlocuiască seara clasica ceașcă de cafea cu o cafea cold brew, doar că aceasta conține mult mai multă cofeină decât o cafea normală, fiind mult mai concentrată. Așadar, ideal ar fi să bei cafea cold brew dimineața la 11:00, iar după-amiază o cafea simplă sau cu lapte.

Când ai băut deja două cafele

Totul trebuie consumat cu moderație, iar cafeaua nu este o excepție. Acestea fiind spuse, poți bea o cantitate suficientă de cafea, fără să exagerezi. După a treia sau a patra cafea, cel mai probabil te vei confrunta cu deshidratarea. Potrivit unui studiu, peste patru cafele pe zi scurtează durata de viață.

Nu bea cafea dacă nu ai mâncat nimic

Cafeaua este acidă, iar consumată pe stomacul gol poate produce disconfort, arsuri, probleme digestive și reflux. Dacă îți place să bei cafea dimineața, nu sări peste micul dejun sau încearcă înainte de prima gură de cafea să bei măcar un pahar cu apă.

Nu bea cafea dacă ai colesterolul crescut

Dacă te confrunți cu probleme de colesterol, nu trebuie să renunți definitiv la cafea, dar ai grijă cum o bei. Cafeaua filtrată are efecte neutre asupra nivelului de lipide, în timp ce cafeaua nefiltrată sau la presă poate crește colesterolul LDL (rău).

Alexandra Necșoiu
Alexandra Necșoiu

ALEXANDRA NECŞOIU, Web-Editor, [email protected]

Este absolventă a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării şi deţine o diplomă de master în Producţie Multimedia şi Audio-Video. Iubeşte să ... citește mai mult
Recomandare video
Top 5 alimente sănătoase care îngrașă