Alimente, vitamine, plante şi remedii anti-răceală

În sezonul rece, infecţiile respiratorii fac ravagii mai ales în rândul copiilor şi persoanelor în vârstă, al căror sistem imunitar este mai fragil, dar nu ocoleşte pe nimeni dintre cei neatenţi la regulile unei bune sănătăţi. De aceea, acestea ar trebui respectate pentru a evita complicaţiile.
Alimente, vitamine, plante şi remedii anti-răceală

În sezonul rece, infecţiile respiratorii fac ravagii mai ales în rândul copiilor şi persoanelor în vârstă, al căror sistem imunitar este mai fragil, dar nu ocoleşte pe nimeni dintre cei neatenţi la regulile unei bune sănătăţi. De aceea, acestea ar trebui respectate pentru a evita complicaţiile.

Pe lângă faptul că ar trebui să ne îmbrăcăm mai gros, să ne spălăm pe mâini cât mai des, să facem sport pentru a ne menţine sănătatea şi să mâncăm cât mai sănătos, trebuie să îi oferim corpului nostru şi necesarul de vitamine şi minerale.

Semnele răcelilor sunt evidente şi se pot instala treptat sau brusc prin declanşarea reprizelor de strănut, scurgeri nazale, tuse. Persoanelor răcite le lăcrimează ochii, acuză oboseală, dureri de gât şi de cap, au febră moderată. Pe durata episodului de răceală, trebuie să fim foarte atenţi la ce consumăm, alimente şi lichide, care trebuie să abunde în vitamine şi minerale cât mai benefice pentru sistemul imunitar. 

Vitamina D

Vitamina D se asociază, de obicei, soarelui şi corpul nostru o produce de fiecare dată când este expus luminii solare. Este una dintre vitaminele cele mai importante în zilele friguroase, pentru că ajută la reglarea cantităţii de calciu şi fosfor în corp. Astfel, ne menţinem dinţii şi oasele în stare bună. În lipsa vitaminei D, corpul este fragil şi lipsit de apărare. Cele mai bune surse de vitamina D sunt lactatele (brânză, unt, lapte), peştele gras (tonul, somonul) şi anumite cereale.

Vitamina C

Vitamina C este deja o clasică a acestui anotimp, fiind cea mai căutată în lunile de iarnă. Este un antioxidant care ajută şi la fortificarea sistemului imunitar, fiind totodată benefică şi pentru piele. S-a demonstrat că această vitamină ameliorează simptomele răcelii. O găseşti în citrice şi kiwi, în salate proaspete, de fapt în majoritatea fructelor şi legumelor proaspete.

Alimente probiotice

Suntem cu toţii familiarizaţi cu beneficiile lor şi, timp de secole, le-am găsit în iaurturi, brânzeturi şi alte produse fermentate. Astăzi, se găsesc în capsule, prafuri de dizolvat, inclusiv sub formă de tablete de ciocolată. Probioticele se dovedesc a fi benefice mai ales în timpul iernii, dat fiind faptul că fortifică sistemul imunitar, ajută digestia şi previn indigestiile.

Pagina 1 din 2
Beatrice Osanu
Beatrice Osanu
Beatrice Osanu este unul dintre oamenii “Ce se întâmplă, doctore?” care a asistat la naşterea emisiunii în 2002 şi a revistei în 2005. În anii care au trecut de atunci, a cunoscut sute de medici, nutriţionişti, antrenori de fitness şi psihologi, dar şi celebrităţi care au inspirat-o, ... citește mai mult
Răceala la ovare, mit sau realitate?
Răceala la ovare, mit sau realitate?
Cel mai nou articol Video:
Îmbunătățirea vieții sexuale prin sport. Cum ne ajută exercițiile kegel?