Testeaza-te sa afli daca esti shopaholica!

psihologii americani au pus la punct un test cu ajutorul caruia pot fi identificate mai usor persoanele care au inclinatii spre asa ceva.
Testeaza-te sa afli daca esti shopaholica!
Testeaza-te sa afli daca esti shopaholica!

Ingrijorati peste masura de incidenta dependentei de shopping in randul tarilor dezvoltate, psihologii americani au pus la punct un test cu ajutorul caruia pot fi identificate mai usor persoanele care au inclinatii spre asa ceva.

Pornind de la rezultatul testului, femeile, caci acesta este grupul cel mai afectat de psihoza cumparaturilor, vor sti daca sa-si ia sau nu cardul de cumparaturi cu ele atunci cand ies din casa.

Shopaholicii sunt caracterizati drept acele persoane care au dezvoltat o adevarata obsesie pentru cumparaturi si cheltuie pana la ultimul ban pe obiecte, indiferent daca au sau nu nevoie de ele. Specialistii numesc aceasta “boala” comportament compulsiv orientat spre cumparare.

Primul pas spre vindecare il reprezinta diagnosticul, iar pentru ca acest lucru sa fie posibil, psihologii au elaborat un test format din sase intrebari la care subiectii ar trebui sa raspunda.

Fa-ti testul!

Pe scala de la 1 la 5, exprima-ti acordul sau dezacordul fata de urmatoarele afirmatii, tinand cont de urmatoarea reprezentare:

1 – acord total; 2 –acord; 3 – indiferent; 4 – dezacord; 5 – dezacord total.

1. In dulapul meu exista pungi de cumparaturi nedesfacute sau haine care au inca eticheta pe ele.

2. Ceilalti s-ar putea sa ma considere shopaholica

3. Imi petrec foarte mult timp la cumparaturi

4. Cumpar lucruri de care nu am nevoie

5. Cumpar lucruri pe care nu planuisem dinainte sa le cumpar

6. Ma consider o clienta impulsiva (imi achizitionez obiecte sub primul impuls, obiecte care mai apoi s-ar putea dovedi inutile sau nu-mi mai plac).

Exprima-te cat poti de sincer fata de aceste afirmatii. Daca scorul obtinut este de maxim 12, esti shopaholica.

Acest test reprezinta un prim demers pe care expertii l-au realizat in incercarea de a stavili raspandirea shopaholismului. “Este nevoie insa de mult mai multa cercetare pentru a putea identifica toate persoanele care au acest comportament compulsiv orientat spre cumparare si pentru a dezvolta programe speciale de educare si sprijin pentru acesti oameni” a explicat Kent Monroe, profesor de marketing la University of Illinois, SUA.

 

 

 

Pofta vine muncind!
Pofta vine muncind!