Probleme în timpul sarcinii? Combate-le în mod natural!

Pe măsură ce lunile sarcinii trec, este posibil să simţi acest “dar” ca pe o povară şi nu ca pe un miracol în devenire, iar greţurile matinale nu sunt decât începutul! Atunci când resimţi arsurile epigastrice, apar vergeturile, durerea de spate, edemele de la picioare sau venele varicoase, s-ar putea să începi să te întrebi dacă a fost o idee bună! Bineînţeles că da!
Autor: Iulia Pocol
Probleme în timpul sarcinii? Combate-le în mod natural!

Pe măsură ce lunile sarcinii trec, este posibil să simţi acest “dar” ca pe o povară şi nu ca pe un miracol în devenire, iar greţurile matinale nu sunt decât începutul!

Atunci când resimţi arsurile epigastrice, apar vergeturile, durerea de spate, edemele de la picioare sau venele varicoase, s-ar putea să începi să te întrebi dacă a fost o idee bună! Bineînţeles că da!

Sarcina este cel mai frumos lucru care li se îmtâmplă femeilor şi nu trebuie, în nici un caz, privită ca o “problemă”. Iată câteva modalităţi naturale şi uşoare prin care să combaţi posibilele neplăceri din timpul sarcinii şi să te bucuri de fiecare moment!

Redu oboseala!

  • Trage un pui de somn de o jumătate de oră în fiecare zi. Atunci când dormi, asigură-te că picioarele îţi sunt ridicate mai sus decât restul corpului, reducând astfel presiunea exercitată asupra lor. Nu trebuie să te simţi vinovată că ai nevoie de odihnă! “Construcţia” unui copil nu este o muncă uşoară!
  • Fă sport în fiecare zi! Activitatea aerobică, cum ar fi mersul pe jos sau înotul, îţi va oferi energia necesară în timpul sarcinii. Atât travaliul, cât şi naşterea în sine, vor fi mult mai uşoare dacă ai făcut sport!

Menţine sub control arsurile epigastrice!

Atunci când eşti însărcinată, pe lângă faptul că presiunea din abdomen este mai crescută datorită copilului care se dezvoltă, şi sfincterul esofagian interior (valva dintre stomac şi esofag) este slăbit de hormonii sarcinii. Această combinaţie de factori, face ca acizii gastrici să ajungă mai uşor în esofag, cauzând o senzaţie cumplită de arsură. Există mai multe modalităţi de a preveni şi a controla acest disconfort, cum ar fi:

  • Nu mânca mese copioase şi lasă să treacă cel puţin o oră (de preferat trei) între cină şi momentul când mergi la culcare.
  • Poartă haine largi la nivelul taliei.
  • Evită creşterea excesivă în greutate.
  • Încearcă să nu te apleci. Dacă trebuie să ridici ceva mic, îndoaie genunchii pentru a te apleca.
  • Mănâncă migdale! Compuşii chimici din acestea ajută la menţinerea aciziilor gastrici în stomac, prin întărirea sfincterului esofagian. Fii, totuşi, atentă la numărul caloriilor! La aproximativ 10 calorii pe bucată, migdalele îngraşă destul de mult.

Combate durerea de spate!

  • Evită să stai în picioare foarte mult, în special în ultimul trimestru de sarcină. Pe măsură ce bebeluşul creşte şi articulaţiile pelviane se înmoaie, durerile de spate devin din ce în ce mai frecvente, statul în picioare amplificând durerea.
  • Atunci când trebuie să stai mult pe scaun, stai dreaptă! Împinge-ţi spatele în spătar şi fă exerciţii multe pentru a întării muşchii care susţin spatele!
  • Dacă lucrezi la birou, nu uita să îţi ridici picioarele pe un scăunel sau un taburet.

Combate constipaţia!

  • Femeile gravide sunt predispuse la constipaţie, aşa că trebuie să măreşti aportul de fibre! Alimentele bogate în fibre includ: fasolea, pâinea din tărâţe şi cereale integrale, seminţele de in pisate, legumele verzi frunzoase, broccoli şi fructele proaspete.