Dr. Bogdan Ivănescu: Părinții au nevoie de socializare și de informații despre educația copiilor

Dr. Bogdan Ivănescu organizează primul târg on line destinat copiilor și părinților.
19.04.2021 | Bianca Poptean
Dr. Bogdan Ivănescu: Părinții au nevoie de socializare și de informații despre educația copiilor

Pandemia ne-a schimbat radical viețile! În online s-au mutat și școala, și unele job-uri și cursurile și, mai nou, târgurile destinate copiilor și părinților. Pentru că acolo se pot face cumpărături, dar se poate și socializa sau se pot împărtăși experiențe ori se pot primi răspunsuri de la specialiști, toate în siguranță, între 23 și 25 aprile, va avea loc primul astfel de târg organizat online în România. Evenimentul pune focus important pe partea educațională, având o zi dedicată conferințelor pe teme de alăptare, puericultură, metode de parenting, sănătate și educație. Am stat de vorbă cu Dr. Bogdan Ivănescu, cel care s-a gândit că, în plină pandemie, există o mare nevoie de socializare între părinți, de educație perinatală, de schimb de informații în această zonă atât de importantă pentru viața celor care au copii.

C.S.Î.D.: De ce un târg online?

Dr. B.I.: Mi-am dorit să generăm o oportunitate digitală pentru mediul de afaceri românesc și pentru consumatori deopotrivă. Prin acest târg, reușim să democratizăm accesul la toate tipurile de clienți și să eliminăm limitarea acesului la nivel local, putând să ne adresăm simultan întregii țări. Era nevoie de un astfel de târg, publicul îl aștepta și din perspectiva socializării, nu doar din cea a achizițiilor. Oamenii au nevoie de apartenența la un eveniment și o comunitate, alături de șansa de a avea acces la niște bunuri și servicii în condiții preferențiale în egală măsură.

 

C.S.Î.D.: Cum ați descrie evenimentul?

 

Dr. B.I.: Organizăm unul dintre cele mai mare târguri online de profil și de altfel primul de acest fel organizat în România. Este prima ocazie adevărată a comercianților online sau dedicați familiilor, branduri mari consacrate, dar și magazine mici de e-commerce, de a se întâlni în contextul pandemiei cu peste 10.000 de viitoare mămici, părinți, bunici, bebeluși și copii preșcolari din toată țara. Pe platforma de târg participă branduri de produse specifice de îngrijire pentru copii și femei, nutriție pentru bebeluși, articole vestimentare, accesorii de la cărucioare până la obiecte de mobilier. Pe de altă parte, zona de servicii medicale pentru naștere și post-naștere, dar și servicii non-medicale este foarte bine acoperită.

Alături de partea de cumpărături în siguranță, venim și cu o componentă puternică educațională. Ziua de 25 aprilie este dedicată conferințelor pe teme de alăptare, puericultură, metode de parenting, sănătate și educație.

 

C.S.Î.D.: Cât de important este ca viitorii părinți să aibă o astfel de manifestare de unde să își ia și informații, dar și produse de calitate?

 

Dr. B.I.: Publicul răspundea foarte bine și pre-pandemie la astfel de manifestări, pentru că totul era concentrat, de la expozanții cu produsele de care ai nevoie, la servicii esențiale și sesiuni educative. Timpul este limitat pentru fiecare dintre noi, așa că este foarte important ca viitori și actualii părinți să aibă acces la cele mai bune surse de informare și pentru oferte preferențiale la produsele sau serviciile dorite, totul într-un singur loc și fără a face compromis de la calitate.

 

C.S.Î.D.: Ce presupune organizarea unui astfel de eveniment? Cum ați adaptat experiența vizitării unui târg real cu acesta virtual? Ce pot face părinții și copiii pentru a simți cât mai real experiența?

 

Dr. B.I.: Noutatea față de metodele deja cunoscute de shopping online vine și din faptul că platforma de târg permite variante diverse de interacțiune în timp real, directă și privată între comercianții și furnizorii de servicii și cumpărător (sau chiar și între participanți), dar și posibilitatea expunerii de produse și servicii prin toate mijloacele posibile de comunicare: standuri virtuale, broșuri, imagini, video, prezentări și demo-uri live, direcționare către magazinele online și paginile de social media sau platformele de vânzare.

C.S.Î.D.: Care sunt tendințele în îngrijirea nou-născuților?

 Dr.B.I.: Tendințele sunt de ceva timp concentrate în jurul ușurinței de utilizare și adresabilitatea față de nevoile zilnice – de la plimbarea în parc până la drumeții, de exemplu. Produsele aflate în centrul atenției sunt modulare, ușoare, rezistente, chiar multifunctțonale, iar noutățile sunt legate de mai multe aspecte de la materiale și tehnologii inovatoare până la caracteristicile de personalizare. Un star între aceste produse este căruciorul care se montează/strânge cu o singură mână, având doar câteva kilograme.

 

C.S.Î.D.: Cum a influențat tehnologia domeniul acesta al îngrijirii nou-născutului?

Dr. B.I.: Sunt din ce în ce mai multe produse care încorporează tehnologii mai simple sau mai complexe, extrem de utile în viața de părinte indiferent de metoda lor de operare. Aici facem referire la produse care livrează rapid informații cu ajutorul senzorilor, cum ar fi dispozitivele de monitorizare a nou născutului care urmăresc toți parametrii esențali (sunet, mișcare, ritm cardiac, respirație) sau cele care permit monitorizarea în timp a progresului greutății.

C.S.Î.D.:  În ce constă componenta educațională a târgului? 

Dr. B. I.: Câteva dintre temele propuse de noi sunt deja acoperite de specialiști din domeniu precum Dr. Emel Nuraltay – șef secție Obstetrică Ginecologie în cadrul Sanador pentru naștere, Daniela Stan – vicepreședinte al Asociației Moașelor și Asistent Șef în cadrul Spitalului Panait Sârbu (Maternitatea Giulești), pentru alăptare, Oana Moraru – consilier educațional și fondator al platformei Vocea Părinților, pentru educația timpurie a copiilor între 0-7 ani sau cunoscutul medic specialist în nutriție, dr. Ruxandra Pleșa, care ne va vorbi despre alimentația corectă a celui mic. Sunt în total 9 ore de conferințe educaționale în ziua de 25 aprilie prin care ne propunem să aducem informații utile viitorilor și actualilor părinți.

C.S.Î.D.: Cât de importantă este educația online pentru părinți și viitorii părinți?

 Dr. B. I.: Când începi un nou capitol al vieții și îți asumi rolul de părinte acest lucru vine la pachet cu multe bucurii și momente unice, dar și multe întrebări, incertitudini și mai ales responsabilitate. Educația este importantă indiferent de forma sa, însă ne bucurăm că ne putem aduce aportul față de întreaga comunitate de părinți din România și să facem informația esențială mai accesibilă ca niciodată cu ajutorul tehnologiei. Accesul la târg este 100% gratuit pentru participanți și îi așteptăm pe toți cei interesați, indiferent de locația geografică, să ni se alăture pentru a învăța împreună de la specialiști avizați.

C.S.Î.D.: Cum credeți că a schimbat pandemia comportamentul vizitatorilor, dar si pe cel al expozanțlor?

Dr. B.I.: Pandemia a schimbat în mod categoric comportamentul de consum și interacțiunea dintre branduri și cumpărători. Perioada prin care trecem este plină de provocări din toate direcțiile și nimeni nu este scutit. Oamenii au nevoie de socializare și să simtă apartenența la o comunitate. În același timp au nevoie și să își procure bunurile și serviciile necesare și să primească informații care să îi ajute în viața de zi cu zi, în etapa în care se află, de părinți sau viitori părinți. Pe de altă parte, comercianții online sau offline au nevoie să ajungă la cumpărătorii lor. Înainte o făceau foarte bine la târgurile offline de profil. Și unii și alții își bazau acoperirea nevoilor la aceste manifestări sociale.

Oamenii cumpărau ce aveau nevoie și contractau servicii beneficiind de oferte de preț foarte bune, iar comercianții își bazau chiar și 50% din vânzările de sezon sau anuale la târguri. A dispărut contextul știut, dar nevoia a rămas. Iar târgul nostru exact asta face: satisface aceste nevoi în condiții de siguranță, chiar din confortul căminului propriu și cu o diminuare semnificativă a costurilor cu resursele umane și materiale implicate de participarea la un mare eveniment fizic. Mai mult decât atât, probabil că și impactul pozitiv de mediu este unul mare, având în vedere cel puțin consumul inexistent de ambalaje, materiale de comunicare printate și mai puține mașini în trafic.