Cum să reduci consumul de zahăr la copii?

Vorbiți-le deschis copiilor despre zahăr și riscurile consumului exagerat de dulciuri concentrate. Educați-le gusturile încă din copilărie.
15.02.2021 | Mădălina Drăgoi
Cum să reduci consumul de zahăr la copii?
Dulciurile nu sunt indicate în cantități mari nici măcar la copii, foto Shutterstock

Copilăria este o perioadă dulce din viață. La propriu și la figurat. Copiii au nevoie de dulciuri, fără discuție. Și totuși, din copilărie, se formează obiceiuri, gusturi preferințe alimentare și chiar predispoziția pentru anumite afecțiuni.

Gustul dulce este cel mai plăcut gust și nu este doar preferatul copiilor ci are fani de toate vârstele. Supraponderabilitatea,  obezitatea, diabetul sunt doar câteva dintre consecințele unei alimentații neechilibrate și a unui stil de viață nesănătos, combinate cu sedentarism.

Găsiți alternative sănătoase la dulciurile concentrate din comerț

Așadar,  chiar dacă copiii cer cu insistență chiar de 20 de ori pe zi acadele, înghețată, cornuri cu ciocolată, prăjituri etc, cu eleganță și diplomație trebuie să îi îndreptăm către variantele mai sănătoase.
De exemplu, în loc de o acadea, copilul poate mânca o bomboană făcută din fructe uscate (curmale și semințe de pin mixate la blender și puse în congelator au gust de caramele cu lapte). Și da, ambalajul face diferența. Puneți varianta sănătoasă a acadelei pe un bețișor și ambalați cu o bucățică de celofan.

Înlocuiți sucurile din comerț cu ceaiuri, limonade

Sucurile sunt unul dintre cele mai periculoase alimente pentru siluetă (indiferent de vârstă). Au un număr mare de calorii (verificați fiecare etichetă în parte). Asta ca să nu mai vorbim despre coloranți, conservanți artificiali etc. Obișnuiți copiii să bea o cană de ceai din plante, fructe potrivite pentru vârsta lor. Limonada făcută în casă este de asemenea, o altă alternativă la sucurile carbogazoase din comerț. Îndulciți limonada cu miere.

Nu săriți peste mesele principale

Respectați cu strictețe programul  meselor – mic dejun, prânz, cină. Astfel, copiii vor avea senzațiile de foame, sațietate iar pofta de dulciuri va fi mai mică.

Gătiți împreună cu copiii

Arătați-le ce procese se ascund în spatele preparatelor culinare. Cum se face o prăjitură de casă, cum se face o supă, cum se face pizza acasă etc, etc. Vorbiți-le copiilor și despre igiena dentară, importanța alimentației echilibrate, importanța igienei, importanța somnului. Așa vor face mai ușor legătura și vor înțelege reguli precum – de ce nu este permis să mănânce seara dulciuri concentrate precum ciocolata.